• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062012696
  • خبرنگار : 71129

هیلاری کلینتون پیشرو بودن آمریکا را در بحران سوریه خواستار شد

هیلاری کلینتون پیشرو بودن آمریکا را در بحران سوریه خواستار شد

وزیر سابق امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن باید در جامعه بین‌الملل برای واکنشی شدید در قبال سوریه پیشرو باشد، اقدامات دولت دمشق را که متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی است، نقض هنجار‌های جهانی دانست.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن باید در جامعه بین‌الملل برای واکنشی شدید در قبال سوریه پیشرو باشد، اقدامات دولت دمشق را که متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی است، نقض هنجار‌های جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، هیلاری کلینتون، وزیر سابق امور خارجه آمریکا در جریان سخنرانی در مراسم پذیرش مدال آزادی 2013 فیلادلفیا، پنسیلوانیا گفت: این مناظره برای دموکراسی ما خوب است. همانطور که موسسان و بنیانگذاران ما می‌دانستند، بحث‌های پر هیاهو برای دولت ما حیات بخش است. یک جمهوری چگونه می‌تواند به ادامه حیات بپردازد اگر شهروندانش هیچ گزینه‌ای درباره مسائل روز نداشته باشند یا برای ابراز و بیان ‌آنها دچار ارعاب شده باشند؟

کلینتون افزود: تعدادی از معترضان در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و با به دست گرفتن پلاکاردهایی فریاد زدند "دست از سوریه بردار!"

وی با تصدیق اقدامات معترضان گفت: برخی از اوقات این تظاهرات می‌تواند به شدت پر سر و صدا شود. اما این راه و روش آمریکایی است. این برای ما و دموکراسی آمریکا یک حق است که به مناظره بنشینیم. حتی برخی از اوقات ما می‌توانیم به شدت با این روند مخالفت کنیم. این همان چیزی است که ما را از جوامع خودکامه که مخالفت در آنها قدغن و ممنوع است، متمامیز می‌کند.

سخنرانی هیلاری کلینتون یک ساعت پیش از خطابه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در تلویزیون ملی این کشور درباره سوریه صورت گرفت.

روز دوشنبه هفته جاری، کلینتون علنا از درخواست اوباما برای حمله نظامی علیه سوریه حمایت کرد و گفت که این یک گام مهم برای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است تا زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را تسلیم کند و تحت نظارت بین‌المللی قرار دهد.

این اولین باری است که هیلاری کلینتون علنا درباره حمله شیمیایی 21 اوت 2013 در حومه دمشق سوریه به اظهار نظر پرداخت.

وی افزود: استفاده غیرانسانی دولت اسد از تسلیحات کشتار جمعی علیه مردم بی‌گناه، نقض‌کننده هنجار جهانی با توجه به دستور جهانی ماست و بنابراین، این چنین اقداماتی نیازمند واکنشی شدید از جانب جامعه بین‌الملل و با رهبری آمریکاست.

جب بوش، برادر جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که هم اکنون ریاست مرکز قانون اساسی ملی آمریکا را بر عهده دارد، سه‌شنبه شب این جایزه را به هیلاری کلینتون اعطا کرد.

جب بوش و هیلاری کلینتون هر دو احتمالا در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 آمریکا و با وجود آنکه رسما این مساله را تایید نکرده‌اند، شرکت می‌کنند.

سایر دریافت‌کنندگان این جایزه را بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، جورج بوش و میخائیل گورباچف، رهبر شوروی سابق تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha