• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92062012483
  • خبرنگار : 71434

اعلام آمادگی فرانسه برای ایجاد تغییرات در پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری

اعلام آمادگی فرانسه برای ایجاد تغییرات در پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش آماده است در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در خصوص سوریه تهیه کرده تغییراتی ایجاد کند. در همین حال فرانسوا اولاند امروز (چهارشنبه) نشستی را برای بررسی اوضاع سوریه برگزار کند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش آماده است در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در خصوص سوریه تهیه کرده تغییراتی ایجاد کند. در همین حال فرانسوا اولاند امروز (چهارشنبه) نشستی را برای بررسی اوضاع سوریه برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، فیلیپ لالیو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: این کشور حاضر است تا در چارچوبی مشخص تغییراتی را در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که درباره سوریه به شورای امنیت ارائه داده ایجاد کند.

وی گفت: ما آماده‌ایم در پیش‌نویس این قطعنامه تغییراتی بدهیم به شرط اینکه اصول اولیه و اهداف این قطعنامه حفظ شود.

لالیو خاطرنشان کرد: ما بسیار تعجب کردیم که روسیه با متن قطعنامه‌ای که هنوز از آن اطلاع ندارد مخالفت کرده اما اعلام می‌کنم که ما در هر حال می‌خواهیم این مساله را با روسیه نیز مورد بررسی قرار دهیم.

پیش از این دولت روسیه اعلام کرده بود با پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط فرانسه درباره سوریه مخالف است.

علاوه بر این لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که پیش‌نویس قطعنامه‌ کشورش درباره سوریه الزام‌آور خواهد بود.

پیش‌نویس ارائه شده توسط فرانسه در تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل است که در آن استفاده از زور مجاز شمرده است.

از سوی دیگر، منابع آگاه اعلام کردند که پیش‌نویس قطعنامه فرانسه به سوریه 15 روز مهلت می‌دهد تا مکان نگهداری تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را به سازمان ملل اعلام کند.

در این قطعنامه همچنین تهدید شده که اگر دمشق به این طرح و خواسته‌های بین‌المللی درباره آن پاسخ ندهد، اقدامات لازم بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل از جمله استفاده از زور در دستور کار خواهد بود.

این قطعنامه سوریه را ملزم می‌کند که ظرف 15 روز برنامه‌های شیمیایی خود را به طور کامل اعلام کند و از سلاح‌های شیمیایی دست بکشد.

در فصل هفتم منشور سازمان ملل تاکید شده که شورای امنیت می‌تواند در مواقع لزوم از دخالت نظامی علیه کشور خاطی استفاده کند.

از سوی دیگر، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است صبح امروز (چهارشنبه) ریاست نشست شورای عالی دفاعی این کشور برای بررسی پرونده سوریه را بر عهده بگیرد.

این نشست پیش از نشست هفتگی کابینه فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha