• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061911779
  • خبرنگار : 71434

تلاش خاخام‌های یهودی برای جلب حمایت کنگره آمریکا در حمله به سوریه

تلاش خاخام‌های یهودی برای جلب حمایت کنگره آمریکا در حمله به سوریه

به دنبال به تاخیر افتادن زمان رای‌گیری درباره حمله به سوریه، رئیس یکی از سازمان‌های یهودی آمریکا اعلام کرد که خاخام‌های یهودی در تلاش برای تشویق اعضای کنگره جهت حمایت از حمله نظامی به سوریه هستند.

به دنبال به تاخیر افتادن زمان رای‌گیری درباره حمله به سوریه، رئیس یکی از سازمان‌های یهودی آمریکا اعلام کرد که خاخام‌های یهودی در تلاش برای تشویق اعضای کنگره جهت حمایت از حمله نظامی به سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، آبراهام فاکسمن، رئیس انجمن " ضد تحریک"، یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های یهودی آمریکا، اعلام کرد: خاخام‌های یهودی در آمریکا در تلاشند تا کنگره آمریکا را برای حمایت از حمله نظامی به سوریه ترغیب کنند.

وی گفت: خاخام‌ها می‌کوشند لابی یهودیان آمریکایی را وادار کنند تا با اعمال فشار علیه اعضای کنگره آن‌ها را به حمایت از حمله نظامی به سوریه ترغیب کنند.

فاکسمن در این خصوص به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: در طول مراسم عید سال نو یهودی، خاخام‌ها در شماری از کنیسه‌ها تلاش کردند تا به این اقدام خود جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: برخی از گروه‌ها در کاخ سفید از انجمن "ضد تحریک" و سایر سازمان‌های یهودی خواسته‌اند تا برای قانع کردن اعضای کنگره در حمایت از حمله نظامی به سوریه آن هم به شیوه‌ای که جان کری، وزیر امور خارجه‌ آمریکا و سایر مسئولان بلندپایه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا می‌خواهند، کمک کنند.

وی افزود: آنها در حال حاضر خواهان حمایت از تصمیم حمله به سوریه هستند و این درخواست‌ها را از طریق تماس‌های تلفنی یا دیدارهای مستقیم مطرح کردند.

فاکسمن ادامه داد: اعضای کنگره ظرف چند روز گذشته تماس‌هایی را با ما برقرار کردند و ما نیز مواضعمان را درباره این حمله برایشان توضیح دادیم.

وی خاطرنشان کرد: اوباما باید اول به سوریه حمله و سپس به کنگره مراجعه می‌کرد، چرا که باقی ماندن سلاح‌های شیمیایی در سوریه بدون هیچ واکنشی خطرناک‌تر از حمله به سوریه است.

این مسئول یهودی تاکید کرد: چه آمریکا به این مساله واکنش نشان دهد یا خیر، پیامدهایی را برای اسرائیل به دنبال دارد که این پیامدها نه فقط در حال حاضر بلکه در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: شماری از اعضای کنگره که ما با آنها صحبت کردیم نظر مساعدی نسبت به این حمله دارند اما برخی دیگر مرددند و شبهات و سوالاتی را مطرح می‌کنند. به عقیده من قانع کردن جمهوری‌خواهان سخت‌تر است اما همه دموکرات‌ها هم این بار با حمله به سوریه موافق نیستند.

فاکسمن تاکید کرد: اوباما اگر تلاش کند موفق می‌شود مواضع اکثر اعضای کنگره را در حمله به سوریه با خود همراه کند.

از سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد: 14 کشور بیانیه محکومیت سوریه به خاطر حملات شیمیایی روز 21 اوت را امضا کرده و خواهان واکنش بین‌المللی جدی به این حمله هستند.

بنا به گزارش کاخ سفید با امضای این 14 کشور تعداد کشورهای حامی بیانیه مذکور به 25 کشور می‌رسد این در حالی است که آمریکا تلاش می‌کند حمایت جهانی برای حمله نظامی به سوریه را به دست آورد.

علاوه بر این کاخ سفید اعلام کرد: امارات و قطر جز 14 کشور جدیدی هستند که این بیانیه را امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha