• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061308293
  • خبرنگار : 71434

نعیم قاسم: حمله به سوریه، تلاش برای تحمیل طرح "خاورمیانه جدید" است

نعیم قاسم: حمله به سوریه، تلاش برای تحمیل طرح "خاورمیانه جدید" است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه تلاش برای تحمیل طرح خاورمیانه جدید است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه تلاش برای تحمیل طرح خاورمیانه جدید است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا همواره در تلاش است تا آزادی ملت‌های منطقه را به زنجیر کشیده و قدرت تصمیم‌گیری را از آنها بگیرد. آمریکا می‌کوشد با بهانه‌تراشی، دشمنی‌ها و اقدامات خصمانه خود را در منطقه توجیه کرده و به این شیوه اسرائیل را ثابت کند.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری حجم توطئه‌های آمریکا علیه سوریه مشخص شده است. تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه، نشان‌دهنده آن است که ‌آمریکا در تحقق اهدافش از طریق وارد کردن گروه‌های تروریستی از بیش از 80 کشور دنیا و حمایت مالی و تسلیحاتی از این گروه‌ها شکست خورده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با طرح این دو سوال که "چه کسی به آمریکا حق دخالت در امور کشورهای دیگر را داده‌ است؟" و "چه کسی به آمریکا اجازه داده جنگ محدود یا گسترده را برای مشخص کردن شیوه زندگی ملت‌های منطقه آغاز کند؟" گفت: تصمیم‌ آمریکا برای حمله به سوریه چیزی جز تلاش جدید برای تحمیل طرح خاورمیانه جدید نیست؛ طرحی که با مقاومت و ممانعت کشورهای منطقه در سال‌های گذشته ناکام ماند.

نعیم قاسم در ادامه با اشاره به اوضاع داخلی لبنان عنوان داشت: ما برای تشکیل دولتی مدنی که قادر به حمل بار مشکلات لبنان و حمایت از ‌آن در برابر خطرات و بحران‌های منطقه باشد، مشتاقیم.

وی افزود: هیچ دولتی امکان ندارد موفق شود، مگر آنکه نمایندگانی از تمام گروه‌ها و احزاب به شکلی عادلانه در آن حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha