• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061308254
  • خبرنگار : 71434

متحدان دیروز و بی اعتمادی‌های امروز ؛

آمریکا حضور انگلیسی‌ها را در نشست‌های سوریه ممنوع کرد

آمریکا حضور انگلیسی‌ها را در نشست‌های سوریه ممنوع کرد

روزنامه انگلیسی تایمز فاش کرد به دلیل مخالفت پارلمان انگلیس با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، دولت آمریکا اجازه حضور فرماندهان ارتش انگلیس را در نشست‌های مربوط به سوریه نمی‌دهد.

روزنامه انگلیسی تایمز فاش کرد به دلیل مخالفت پارلمان انگلیس با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، دولت آمریکا اجازه حضور فرماندهان ارتش انگلیس را در نشست‌های مربوط به سوریه نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع نظامی آگاه به روزنامه تایمز انگلیس اعلام کردند که دولت آمریکا اجازه نمی‌دهد افسران انگلیسی برجسته حاضر در پایگاه نظامی تامپا در ایالت فلوریدای آمریکا، در نشست‌های حساسی که در خصوص سوریه برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

این روزنامه نوشت: علت ممانعت آمریکا از حضور افسران ارتش انگلیس در نشست‌های مربوط به سوریه، این است که آمریکایی‌ها معتقدند نمی‌توان به افسران انگلیسی در زمینه اطلاعات مهم مربوط به هرگونه اقدام نظامی که انگلیس در آن مشارکت نمی‌کند، اطمینان کرد.

روزنامه انگلیسی تایمز در ادامه به نقل از منابع مذکور اعلام کرد: به افسران انگلیسی اعلام شده که اجازه مشارکت در جلسات مربوط به سوریه با هدف وضع طرح‌های محرمانه را ندارند.

این اقدام آمریکا در پی آن صورت گرفت که پارلمان انگلیس اخیرا طرح دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور را برای مشارکت در حمله نظامی به سوریه رد کرد.

کامرون نیز در پی مخالفت مجلس عوام انگلیس با این طرح، مشارکت کشورش را درهرگونه اقدام نظامی علیه سوریه بعید دانست.

روزنامه تایمز نوشت: نزدیک 30 افسر انگلیسی همراه با نیروهای آمریکایی و فرانسوی در پایگاه نظامی تامپا حضور دارند که این گروه فعالیت خود را از چند هفته گذشته برای برنامه ریزی جهت اقدامات نظامی علیه سوریه و تنظیم فهرستی از اهداف احتمالی آغاز کرده‌اند.

این روزنامه همچنین به نقل از مسئولان نظامی انگلیس اعلام کرد که افسران انگلیسی تا این لحظه در برنامه‌ریزی‌های نظامی و اجرای عملیات نظامی علیه سوریه مشارکتی نداشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha