• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307914
  • خبرنگار : 71129

پنتاگون: آزمایش موشکی در مدیترانه برای سنجش توان دفاعی اسرائیل بود

 پنتاگون: آزمایش موشکی در مدیترانه برای سنجش توان دفاعی اسرائیل بود

پنتاگون اعلام کرد که آزمایش موشکی مشترک اسرائیل - آمریکا در دریای مدیترانه از پیش برنامه‌ریزی شده بود و ربطی به حمله احتمالی ‌آمریکا به سوریه ندارد.

پنتاگون اعلام کرد که آزمایش موشکی مشترک اسرائیل - آمریکا در دریای مدیترانه از پیش برنامه‌ریزی شده بود و ربطی به حمله احتمالی ‌آمریکا به سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع ‌ آمریکا اوایل روز سه‌شنبه به تامین کمک تکنیکی و حمایت از سازمان دفاع موشکی اسرائیل پرداخت تا به این وسیله موشک هدف‌گیر "اسپارو" بر فراز دریای مدیترانه به پرواز درآید و شلیک شود.

وی افزود: این آزمایش موشکی پیشتر برنامه‌ریزی شده بود تا به این وسیله توانایی سیستم دفاع موشکی بالستیک اسرائیل در کشف، رهگیری و اطلاعات مرتبط درباره تهدیدی شبیه‌سازی شده علیه تل‌آویو مورد ارزیابی قرار گیرد. این ‌آزمایش ربطی به حمله احتمالی آمریکا به سوریه به ندارد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا چند روز قبل خواستار واکنشی محدود و موثر در قبال سوریه شده بود.

وی بعدا اعلام کرد که مساله حمله نظامی آمریکا به سوریه را در کنگره مطرح می‌کند و به قانونگذاران آمریکایی اجازه داد تا درباره انجام یا عدم انجام این حمله تصمیم بگیرند.

روسیه که متحد سوریه محسوب می‌شود، اعلام کرده که دولت اوباما دلایل کافی درباره تدارک حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز شنبه اعلام کرد که اتهامات وارده علیه دمشق درباره استفاده از سلاح شیمیایی اقدامی تحریک‌آمیز برای شرکت دادن سایر کشورها برای جنگ علیه سوریه محسوب می‌شود.

در بحبوحه تنش‌های بسیار زیاد میان آمریکا و روسیه درباره مساله سوریه، وزارت دفاع روسیه اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که سیستم دفاع موشکی بالستیک این کشور پرتاب دو موشک بالستیک را که بر فراز مدیترانه شلیک شدند، رصد کرده است.

یکی از منابع دیپلماتیک سوریه نیز اعلام کرد که این موشک‌ها در دریا سقوط کردند.

روزنامه اورشلیم پست نیز نوشت که دولت اسرائیل پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک را با همکاری ارتش آمریکا تایید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha