• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307862

بشار جعفری: آمریکا بارها درخواست سوریه را برای حل بحران کشور رد کرد

بشار جعفری: آمریکا بارها درخواست سوریه را برای حل بحران کشور رد کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: سوریه بارها از آمریکا خواسته در حل بحران این کشور همکاری کند اما آمریکا همیشه این درخواست‌ها را رد کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: سوریه بارها از آمریکا خواسته در حل بحران این کشور همکاری کند اما آمریکا همیشه این درخواست‌ها را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی یک مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان ‌آمریکا اعلام کرد: سوریه بارها از واشنگتن خواسته است که در حل بحران سوریه مشارکت مثبت داشته باشد اما نه تنها این درخواست‌ها از جانب آمریکا پذیرفته نشد بلکه این کشور اقدامات مغرضانه متعددی را به کار بست که از جمله این اقدامات می‌توان به تعطیل کردن سفارتش در سوریه، پایان دادن به تمام کانال‌های دیپلماتیک بین دو کشور و به کار بستن تمام تلاش خود در زمینه حمایت از نیروهای مخالف سوریه در جنگ با ارتش و نیروهای نظامی این کشور اشاره کرد.

بشار جعفری با اشاره به تلاش‌های کشورش در زمینه حفظ مرزها و منافع مردم و حل بحران سوریه بدون هیچ جنگ و دشمنی اعلام کرد، سوریه یک کشور صلح طلب است، ما خواهان جنگ نیستیم و ادعایی در مقابل امکانات نظامی آمریکا و توانایی خود در رویارویی با این امکانات نداریم، با این حال مساله اصلی این است که اگر جنگی در سوریه دربگیرد همه ما قربانیان این جنگ خواهیم بود.

وی همچنین ادعاهای مطرح شده در زمینه استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی را رد کرد و آنها را "غلط و بی‌پایه و اساس" خواند و خاطرنشان کرد، آمریکا اشتباهی را که بارها در جنگ‌های ویتنام، کوبا و عراق مرتکب شد امروز هم در مورد سوریه تکرار می‌کند و همانطور که در زمان جنگ عراق کالین پاول، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ادعا کرد که اسناد بسیار معتبری در این باره به شورای امنیت ارائه کرده است امروز نیز جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با همان ادعا حمله نظامی به سوریه را توجیه می‌کند.

بشار جعفری درباره شهادت پزشکان، بارپرسان مستقل و رسانه‌های خبری جهان که بر استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی تاکید کرده‌اند، گفت: نظام سوریه به وضوح به استفاده از گاز "سارین" در منطقه "خان العسل" اشاره نکرده است بلکه روز پس از حادثه مصرا از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست درباره این منطقه تحقیق کند و این درخواست به دو دلیل انجام گرفت دلیل اول اثبات استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه و دلیل دوم کشف ماهیت مسئولان این جنایت بود که هیات‌های آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی از دلیل دوم هیچ صحبتی به میان نمی‌آورند و تمرکزشان فقط بر نکته اول است.

وی همچنان تاکید کرد که کشورش از ابتدا تمام تلاش خود را در زمینه شفاف‌سازی در زمینه استفاده گروه‌های مخالف و مسلح از سلاح شیمیایی به کار بسته است.

بشار جعفری با اشاره به تصریحات جان کری در مورد اینکه ‌آمریکا به این نتیجه رسیده است که از گاز سارین در منطقه خان العسل استفاده شده است، گفت که این "کشف بزرگی" نیست چرا که دولت سوریه پیشتر تصریح کرده بود که در منطقه خان العسل از گاز سارین و گازهای کشنده دیگر استفاده شده است و این مساله‌ای است که کسی به آن توجه نمی‌کند چرا که همه می‌دانند مسئول اصلی این جنایت‌ها گروه‌های مسلح و مخالف سوریه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha