• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061307679
  • خبرنگار : 71434

عدلی منصور: احتمالا حالت فوق‌العاده در مصر تمدید نشود/مخالف دخالت نظامی در سوریه هستیم

عدلی منصور: احتمالا حالت فوق‌العاده در مصر تمدید نشود/مخالف دخالت نظامی در سوریه هستیم

رئیس‌جمهور موقت مصر با اعلام اینکه عقربه‌های ساعت هرگز به عقب باز نخواهد گشت، پیش‌بینی کرد که حالت فوق‌العاده در اواسط ماه سپتامبر به پایان برسد.

رئیس‌جمهور موقت مصر با اعلام اینکه عقربه‌های ساعت هرگز به عقب باز نخواهد گشت، پیش‌بینی کرد که حالت فوق‌العاده در اواسط ماه سپتامبر به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر در مصاحبه با تلویزیون این کشور با اشاره به دو نظام سابق مصر تاکید کرد: هرگز عقربه‌های ساعت در مصر به عقب بازنخواهد گشت.

وی همچنین درباره سوالی مبنی بر تاثیر آزادی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر بر این کشور اعلام کرد: هیچ قدرتی اعم از نظام سابق و نظام اسبق مصر وجود ندارد که بتواند عقربه‌های ساعت را به عقب بازگرداند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که حالت فوق‌العاده در کشورش پس از انتهای زمان مشخص شده در اواسط ماه سپتامبر به پایان برسد.

منصور با بیان اینکه اوضاع امنیتی مصر بهبود یافته خاطرنشان کرد: در اولویت‌های نقشه راه آینده مصر که عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع مصر آن را ارائه داده بود تغییراتی ایجاد نخواهد شد و این به رغم برخی چالش‌هایی است که ما با آن روبرو هستیم.

وی افزود: علاوه بر نقشه راه سه پرونده دیگر نیز وجود دارد که اولویت ما در مراحل بعدی است و این پرونده‌ها عبارت از پرونده امنیتی، اقتصادی و آموزشی است.

رئیس‌جمهور موقت مصر همچنین به مساله پیشنهاد انحلال اخوان المسلمین مصر اشاره کرد و گفت: این مساله به دستگاه قضایی مربوط است.

منصور با تاکید بر اینکه دفتر ریاست جمهوری در تعیین اعضای کمیته 50 نفره برای اصلاح قانون اساسی دخالتی نمی‌کند، عنوان داشت: معیار اصلی برای تشکیل این کمیته این است که ما تضمین کنیم نماینده همه گروه‌های جامعه مصر و از هر طیفی در این کمیته باشند.

وی تاکید کرد: بیانیه قانون اساسی که در تاریخ هشتم ژوئیه 2013 صادر شد شامل این مطلب است که کمیته پیشنهادی متشکل از 50 عضو از گروه‌های مختلف و نمایندگان جریان‌های سیاسی، کارگران، قشر فرهیخته، کشاورزان و اعضای سندیکاهای شغلی و اتحادیه‌های مختلف به همراه نمایندگان الازهر، نیروهای پلیس، نیروهای مسلح و کلیساها باشد.

رئیس‌جمهور مصر در پایان درباره موضع قطر در حمایت از اخوان المسلمین مصر اعلام کرد: صبر ما درباره موضع قطر در حال لبریز شدن است.

وی همچنین از حمایت مالی عربستان و امارات از کشورش تقدیر و تشکر کرد.

منصور دخالت خارجی و بین‌المللی کردن مساله مصر را رد کرد و از جامعه جهانی خواست اهمیت تحقق دموکراسی بین‌المللی را درک کند.

وی از موضع‌گیری عربی و نقش محوری آن در تحقق خواسته‌های مردم مصر تشکر کرد.

رئیس‌جمهور موقت مصر درباره بحران سوریه عنوان داشت: مصر مخالف اقدام نظامی خارجی در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha