• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061206881
  • خبرنگار : 71477

درخواست کوبا از سازمان ملل برای جلوگیری از حمله نظامی احتمالی به سوریه

وزارت خارجه کوبا اعلام کرد که این کشور از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهد تا از حمله نظامی احتمالی به سوریه جلوگیری کنند.

وزارت خارجه کوبا اعلام کرد که این کشور از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهد تا از حمله نظامی احتمالی به سوریه جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم تا از اختیاراتش برای جلوگیری از نقض صلح استفاده کرده و مداخله نظامی در سوریه را که امنیت بین‌المللی در این منطقه بی‌ثبات را تهدید می‌کند، متوقف کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کوبا معتقد است که مجمع عمومی نیز مسئول متوقف کردن این اقدام نظامی است به ویژه از زمانی که ‌آمریکا بر شورای امنیت تسلط پیدا کرده و این سازمان نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

وزارت امور خارجه کوبا در ادامه این بیانیه گفت: دولت کوبا همچنین از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا مستقیما در جلوگیری از حمله به سوریه که مطمئنا بیانگر خواسته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا است، دخالت کند.

بان کی مون باید اقدامات دیپلماتیک ضروری و جدی را برای تحقق مسئولیتش که حفظ صلح و ثبات جهانی است، انجام دهد.

کوبا در این بیانیه در حالی که تصمیم اوباما برای حمله به سوریه را محکوم می‌کند، از کنگره آمریکا خواست تا همانند مجلس عوام انگلیس با مداخله نظامی در سوریه مخالفت کند.

وزارت امور خارجه کوبا در ادامه این بیانیه افزود: اگر کنگره آمریکا با گزینه حمله نظامی به سوریه مخالفت کند، همکاری حیرت‌آور و ارزشمندی با صلح جهانی خواهد داشت اما اگر این اقدام را تایید کند، نمایندگان کنگره باید پیامدهای ناراحت‌کننده آن را نیز بپذیرند. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا از طریق کانال‌های دیپلماتیک راه‌حلی را برای این درگیری بدون کشتار بیشتر پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha