• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061006145
  • خبرنگار : 71457

وزیر خارجه مصر: توسل به زور در روابط بین‌الملل قابل قبول نیست

وزیر خارجه مصر: توسل به زور در روابط بین‌الملل قابل قبول نیست

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه قاهره با هرگونه حمله نظامی به سوریه مخالف است، تاکید کرد که کشورش در هیچ حمله‌ای به سوریه مشارکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه قاهره با هرگونه حمله نظامی به سوریه مخالف است، تاکید کرد که کشورش در هیچ حمله‌ای به سوریه مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت سوریه نیوز، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: قاهره بر اساس مواضع ثابت خود مبنی بر مخالفت با مداخله نظامی کشورهای خارجی در سوریه با این حمله به شدت مخالف است و در هرگونه حمله نظامی به این کشور مشارکت نخواهد کرد.

این مقام مصری تصریح کرد: قاهره بر این باور است که متوسل شدن به قدرت و زور در روابط بین‌الملل مورد قبول نیست، مگر آنکه کشوری در حال دفاع از خود باشد یا استفاده از قدرت در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل باشد.

وی عنوان داشت: مصر از تمامی طرف‌های سوری و جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا هر چه سریعتر نشست ژنو 2 را برگزار کنند تا بدین ترتیب سوریه و تمامیت ارضی آن حفظ شود و خواسته‌ها و انتظارات مشروع مردم این کشور محقق شود.

نبیل فهمی اعلام کرد که کشورش استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی هر طرفی را محکوم می‌کند و از جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا پس از ارائه گزارش بازرسان سازمان ملل عاملان استفاده از این سلاح‌ها را مجازات کند.

وی در خصوص تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه گفت: از سخنان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی مشخص بود که آنها در صدد اتخاذ تصمیمی برای حمله به سوریه هستند و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم مداخله نظامی در سوریه را گرفته اما منتظر موافقت کنگره با این حمله می‌ماند. اعلام جنگ از اختیارات رئیس‌جمهور است، اما اوباما با این پیام قدرت را در دست گرفت که از جنگ‌های خاورمیانه خارج خواهد شد، بنابراین او تمایلی به جنگ در منطقه ندارد.

وی اظهار کرد: نکته دوم این است که آمریکا به دلیل جنگ در افغانستان و عراق بارهای سنگینی را متحمل شده است و به همین دلیل تردیدهایی نسبت به این حمله در بین محافل آمریکایی وجود دارد.

در همین راستا، حمدین صباحی، رهبر جریان مردمی و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که حمله به سوریه حمله به مصر است.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه یک جنایت است، اعلام کرد که حمله ، این کشور را آزاد نمی‌کند، بلکه راه را برای اقدامات تروریستی بیشتری باز می‌گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha