• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905627
  • خبرنگار : 71457

پوتین: واشنگتن مدارکش را به شورای امنیت ارائه دهد

پوتین: واشنگتن مدارکش را به شورای امنیت ارائه دهد

ولادیمیر پوتین با غیر منطقی خواندن اتهامات مطرح شده علیه دمشق، تاکید کرد اگر واشنگتن مدرکی علیه دولت سوریه دارد آن را به شورای امنیت ارائه دهد.

ولادیمیر پوتین با غیر منطقی خواندن اتهامات مطرح شده علیه دمشق، تاکید کرد اگر واشنگتن مدرکی علیه دولت سوریه دارد آن را به شورای امنیت ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا). به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: اگر دولت آمریکا مدارکی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در دست دارد، باید آن را به شورای امنیت ارائه دهد تا از این طریق به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اینکه دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی متهم شود منطقی نیست و با عقل سازگاری ندارد.

پوتین همچنین از اقدام پارلمان انگلیس در مخالفت با حمله نظامی به سوریه استقبال کرد و آنرا اقدامی مثبت خواند.

رئیس جمهوری روسیه هم‌چنین از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان برنده جایزه صلح نوبل پیامدهای حمله به سوریه را بر غیرنظامیان این کشور مورد توجه قرار دهد. من متقاعد شده‌ام که مساله حمله شیمیایی تنها عامل محرک برای کشاندن دیگر کشورها به درگیری‌های سوریه است و دسیسه‌ای است برای کسانی که می‌خواهند حمایت قدرت‌های بزرگ را در عرصه بین‌المللی بدست آورند.

ولادیمیر پوتین افزود: مسکو قبل از حمله به سوریه خواهان اندیشیدن و تفکر است.

وی تصریح کرد: عقل سلیم می‌گوید که با وجود پیش‌روی‌های نظام سوریه، دادن برگ برنده به کسی که همواره خواهان مداخله نظامی در سوریه است، با هیچ منطقی هم‌خوانی ندارد. قدرت‌های جهانی باید بحران سوریه را در نشست گروه 20 با حضور کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سن پترزبورگ طی روزهای آتی به بررسی بگذارند. این نشست فرصت خوبی برای بررسی این مشکل است پس چرا از آن بهره نبریم؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha