• جمعه / ۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060805026
  • خبرنگار : 71434

از رهبران حماس: مداخله نظامی در سوریه منطقه را به آتش می‌کشاند

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که مداخله نظامی آمریکا در سوریه تمامی منطقه را به آتش می‌کشاند و تمامی طرف‌های درگیری بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که مداخله نظامی آمریکا در سوریه تمامی منطقه را به آتش می‌کشاند و تمامی طرف‌های درگیری بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایمن طه در اظهاراتی بر روی صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی "فیسبوک" خاطرنشان کرد: زمانی که طرفی تصمیم به اقدامی بگیرد و منافع شخصی در اولویت قرار گیرند، صدای عقل و منطق خاموش می شود و این دقیقا حال و روز طرف هایی است که در انتظار نابودی نظامی سوریه هستند و مداخله نظامی آمریکا در این کشور را تنها راه چاره می دادند، صرف نظر از اینکه این اقدام چه فجایع و عواقب ناگواری را می‌تواند برای همه به دنبال داشته باشد و بدون شد تمامی طرف‌ها هزینه های سختی را در صورت حمله نظامی به این کشور پرداخت خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طه در ادامه تشریح کرد: درست است، شاید در صورت حمله نظامی آمریکا و غرب نظام سوریه ساقط شود، اما همراه با آن تاریخ، تمدن و موجودیت عربی سوریه نیز نابود خواهد شد، همانگونه که قبلا چنین بلایی سر عراق و لیبی آمد و مداخله نظامی کشورهای غربی و آمریکا در این کشورها به سیطره استعمار بر آن ها و قتل و کشتار مردم بی گناه منجر شد.

وی افزود: لحظه سرنوشت ساز نزدیک است، امیدواریم ندای عقلانیت در سوریه به دور از هرگونه منافع شخصی غالب شود و خداوند سوریه و مردم آن را از هر شر و بلایی حفظ کند و این کشور همچنان در قلوب تمامی امت اسلامی و عربی باقی بماند.

این رهبر حماس ضمن اشاره به اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه کشورش قصد حمله نظامی گسترده و طولانی مدت به سوریه را ندارد، همانگونه که در عراق شاهد چنین چیزی بودیم، تصریح کرد که آمریکا قبل از حمله نظامی به سوریه می خواهد برخی مسائل را به خوبی تحت بررسی قرار دهد از جمله موضوع نفت و امنیت رژیم صهیونیستی.

ایمن طه در واکنش به اظهارات اوباما تاکید کرد که وی می‌خواهد کشورهای همپیمان خود در حاشیه خلیج فارس را قانع کند که تنها ضربه نظامی موضعی و موقت به سوریه وارد خواهد کرد و همزمان به مخالفان نیز چنین اعلام کرده که قصد ورود به جنگی طولانی در سوریه را ندارد و چنین به نظر می‌رسد که کشورهای حاشیه خلیج فارس گمان می‌کنند که روزی نوبت آنها نمی‌رسد و نمی‌خواهند از تاریخ به عنوان گواهی زنده درس بگیرند و بدانند که آمریکا سرانجام روزی تمامی هم پیمانان خود را که روزی در خدمت آن بودند، به نابودی خواهد کشاند.

طی همچنین خاطرنشان کرد که آمریکا تنها نسبت به منافع خود وفادار خواهد بود نه هیچ چیز و هیچ طرف دیگر، کشورهای حاشیه خلیج فارس این واقعیت را درک خواهند کرد اما زمانی که دیگر دیر شده و در آن زمان خواهند فهمید که همانند ضرب المثل " اکلت یوم اکل الثور الابیض" طرح براندازی و نابودی آن ها از مدتها قبل طراحی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha