• جمعه / ۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92060804843

پیشنهاد بولیوی و ونزوئلا برای محکوم کردن حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه

رئیس‌جمهور بولیوی عنوان کرد که امیدوار است سران کشورهایی که در نشست امروز(جمعه) اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی شرکت می‌کنند، مداخله نظامی احتمالی آمریکا و متحدانش در سوریه را محکوم کنند.

رئیس‌جمهور بولیوی عنوان کرد که امیدوار است سران کشورهایی که در نشست امروز(جمعه) اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی شرکت می‌کنند، مداخله نظامی احتمالی آمریکا و متحدانش در سوریه را محکوم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "اوو مورالس"، رئیس‌جمهور بولیوی عنوان کرد: ما آنچه را که در حال رخ دادن در سوریه است را قبول نداریم و محکوم می‌کنیم. در جلسه امروز اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی با تهیه یک قطعنامه، مداخله نظامی احتمالی آمریکا در سوریه را محکوم خواهیم کرد.

مورالس اظهار داشت که هر چند شماری از کشورهای آمریکای جنوبی طرفدار کاپیتالیسم و امپریالیسم هستند، اما اظهار امیدواری کرد که برای احترام به انسانیت و صلح در خاورمیانه با مخالفت این اتحادیه با حمله به سوریه موافقت کنند.

مورالس همچنین تصریح کرد: آمریکا این اقدام را در قبال لیبی نیز اتخاذ کرد و با متهم کردن دولت آن به دیکتاتوری و اشاره به درگیری‌های داخلی، با کمک ناتو موفق به حمله به این کشور شد. اکنون من به شما می‌گویم که نفت لیبی در اختیار آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با بیان اظهاراتی مشابه مورالس، خواهان محکومیت مداخله نظامی احتمالی آمریکا توسط کشورهای ‌آمریکای جنوبی شد.

این اتحادیه شامل 12 کشور آمریکا جنوبی است که مطرح‌ترین آنها شامل بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و آرژانتین هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha