• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060503405

رئیس کمیته سیاست خارجه کنست: به نفع اسرائیل نیست در سوریه دخالت کند

رئیس کمیته سیاست خارجه کنست: به نفع اسرائیل نیست در سوریه دخالت کند

رئیس کمیته سیاست خارجه و امنیت وابسته به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با بیان اینکه به نفع اسرائیل نیست که در درگیری‌های سوریه دخالت کند به حزب‌الله لبنان نسبت به هر گونه اقدام تحریک آمیز علیه این رژیم هشدار داد.

رئیس کمیته سیاست خارجه و امنیت وابسته به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با بیان اینکه به نفع اسرائیل نیست که در درگیری‌های سوریه دخالت کند به حزب‌الله لبنان نسبت به هر گونه اقدام تحریک آمیز علیه این رژیم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، آویگدور لیبرمن، رئیس کمیته سیاست خارجه و امنیت وابسته به پارلمان رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت: به نفع ما نیست که در مسائل داخلی سوریه دخالت کنیم مگر اینکه شرایط خطرناکی پیش بیاید که مجبور به این کار شویم.

وی تصریح کرد: آنچه که اسرائیل را وادار می‌کند تا در درگیری‌های سوریه مداخله کند حمله این کشور به اسرائیل و یا ارسال سلاح‌های شیمیایی به حزب الله است. سناریوهای متعددی وجود دارد و ما نمی‌توانیم به همه سناریوها فکر کنیم چراکه واقعیت خیلی قوی‌تر از مخیله بزرگترین کارشناسان جهان است.

همچنین لیبرمن در خصوص حملات احتمالی موشکی حزب الله به اسرائیل گفت: به نفع حزب الله و بشار اسد نیست که ما را تحریک کنند و همگان از عواقب هرگونه درگیری با اسرائیل آگاه هستند.

این مقام اسرائیلی افزود: از این رو به نفع هیچ کس نیست اسرائیل را تحریک و نقشی را در این زمینه ایفا کند.

در پی دیداری که محمود عباس با هیاتی از حزب چپ‌گرای "مرتز" در زمینه مذاکرات صلح در کرانه باختری داشت، آویگدور لیبرمن رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین را "گرگ" خواند.

به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، آویگدور لیبرمن اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گرگ و حزب چپ‌گرای مرتز "گوسفند" بوده و دیدار این دو طرف به منزله دیدار گرگ و گوسفند است.

رئیس کمیته سیاست خارجه و امنیت در کنست افزود: عباس گرگی است که با مخفی شدن در میان گوسفندان می‌خواهد اهداف خصمانه‌اش را از اسرائیل مخفی نگاه دارد.

لیبرمن همچنین تصریح کرد: در شرایطی که عباس با حیله و نیرنگ درصدد از بین بردن اسرائیل است، هیات مرتز سخنان زیبا و جذابی را که تمایل به شنیدن آنها را داشت، شنید.

این مسوول اسرائیلی از اعضای کنست خواست به سخنان تحریک آمیزی که محمود عباس در مقر خود در رام الله ایراد کرد، گوش فرا دهند.

این اظهارات لیبرمن در حالی بیان شد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار خود با این هیات اسرائیلی در روزهای اخیر تاکید کرد که قصد باز پس گیری مناطق "حیفا" ،"یافا" و "عکا" را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha