• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060503288
  • خبرنگار : 71434

اسرائیل پاتریوت‌ها و گنبد آهنین خود را به مرز سوریه منتقل کرد

اسرائیل پاتریوت‌ها و گنبد آهنین خود را به مرز سوریه منتقل کرد

روزنامه معاریو اعلام کرد که اسرائیل سامانه‌های پاتریوت‌ خود را به نزدیکی مرزهای سوریه منتقل کرده است.

روزنامه معاریو اعلام کرد که اسرائیل سامانه‌های پاتریوت‌ خود را به نزدیکی مرزهای سوریه منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، رژیم صهیونیستی موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت خود را به شمال اراضی اشغالی و در نزدیکی مرزهای سوریه منتقل و آنها را در مناطق حساس نصب کرده است.

این در حالی است که بنا به نوشته این روزنامه، مقامات تل‌آویو علاوه بر موشک‌های پاتریوت‌، سامانه‌های ضد هوایی گنبد آهنین خود را نیز در مرزهای سرزمین‌های اشغالی با سوریه مستقر کرده‌اند.

این سامانه با حمایت مالی آمریکا و با هدف رویارویی با هرگونه حمله موشکی ساخته شده و به گفته مسئولان اسرائیلی قادر است انواع حملات هوایی از جمله حملات موشکی را ناکام بگذارد. پاتریوت نیز از یک سامانه دفاع موشکی زمین به هوا محسوب می‌شود.

گزارش‌های اسرائیلی نیز حاکی از آن است که این سامانه تاکنون 84 درصد موفقیت‌آمیز عمل کرده است.

این روزنامه ادامه داد: کمیته بسیج جبهه داخلی در پارلمان رژیم صهیونیستی فردا (چهارشنبه) نشستی را به منظور بررسی میزان آمادگی جبهه داخلی برای رویارویی با هرگونه حمله احتمالی برگزار می‌کند.

همچنین هزاران تن از مردم اسرائیل نیز با حضور در صف‌های طولانی خواهان خرید ماسک‌های ضد گاز هستند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده که جان کری، وزیر امور خارجه این کشور با ویلیام هیگ، همتای انگلیسی خود و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، جان برد، وزیر امور خارجه کانادا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تماس‌هایی را در این خصوص برقرار کرده و در این تماس‌ها اعلام کرده که رئیس‌جمهوری آمریکا به گزینه نظامی محدود در سوریه بسیار نزدیک است.

از سوی پایگاه خبری دبکا، یکی از رسانه‌های نزدیک به سازمان اطلاعات اسرائیل اعلام کرد، کشورهای همسایه سوریه و اسرائیل اقدامات اولیه برای آمادگی در برابر هرگونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه را آغاز کرده‌اند.

بنا به گزارش این پایگاه خبری، اسرائیل با جدیت به این سناریو نگاه می‌کند به ویژه اینکه در ارزیابی‌های امنیتی اسرائیل درباره واکنش نظام سوریه و امکان حمله به اسرائیل تناقض وجود دارد.

پیش از این شماری از رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های انگلیسی اخباری را منتشر کردند مبنی بر اینکه دولت آمریکا قصد دارد به زودی حملات نظامی را علیه سوریه انجام دهد.

این در حالی است که کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرده بود که اوباما گزینه‌های زیادی را درباره سوریه پیش رو دارد اما هنوز تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha