• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060503228
  • خبرنگار : 71477

موانع پیش روی اوباما و کامرون برای حمله به سوریه

اگرچه جهان شاهد تمایل واشنگتن برای حمله نظامی به سوریه است با این حال ‌به نظر می‌رسد آمریکا منتظر نظر مثبت متحدانش در این رابطه می‌ماند.

اگرچه جهان شاهد تمایل واشنگتن برای حمله نظامی به سوریه است با این حال ‌به نظر می‌رسد آمریکا منتظر نظر مثبت متحدانش در این رابطه می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در چند روز اخیر مکالمه‌ای تلفنی با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه داشت. اما این کشورها احتمالا زمان بیشتری نسبت به آمریکا برای آمادگی در مورد حمله احتمالی به روسیه احتیاج دارند.

کامرون با درخواست‌های قانونگذاران انگلیس برای اجازه گرفتن از پارلمان مواجه است. اعضای پارلمان می‌گویند که قرار است به پارلمان فراخوانده شوند بنابراین کامرون می‌تواند شخصا پیشنهاد هرگونه مداخله نظامی در سوریه را مطرح کند.

مقامات انگلیس پیشنهاد کرده‌اند که رای شورای امنیت سازمان ملل ممکن است که ضروری نباشد. اما اگر کامرون بدون اجازه پارلمان دست به اقدام نظامی بزند، با خطر یک طوفان سیاسی مواجه می‌شود.

اوباما لزوما با چنین مشکلی در واشنگتن مواجه نیست. براساس قطعنامه "قدرت‌های جنگ" اوباما ملزم به گرفتن تایید کنگره برای حملات تلافی‌جویانه یا اعلام جنگ نیست.

برخی از قانونگذاران عالی رتبه در کنگره از پیشنهاد یک مداخله محدود حمایت کرده‌اند.

جان بوئنر، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به کاخ سفید گفت که باید پیش از هرگونه واکنش به دولت سوریه با کنگره مشورت شود.

برندان باک، سخنگوی بوئنر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به وضوح اعلام کرد که پیش از هرگونه اقدامی باید مشورتی موثر با اعضای کنگره صورت گیرد و اهداف و استراتژی گسترده برای دستیابی به صلح به روشنی تعریف شود.

بوئنر افزود: اوباما در راس قدرت قرار دارد اما اولین قدم برای او و تیمش مشورت با کنگره در مورد گزینه‌های احتمالی است. گزینه‌هایی که هنوز تصمیم قطعی درباره آن اتخاذ نشده است.

آمریکا درباره مداخله در سوریه کاملا دچار اختلاف نظر است. خبرگزاری رویترز در نظرسنجی اخیر خود اعلام کرد: تنها 27 درصد از پاسخ‌دهندگان از مسلح کردن مخالفان سوری حمایت کرده‌اند.

12 درصد از حمله هوایی حمایت کرده در حالی که اکثریت می‌خواهند که آمریکا واکنشی نشان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha