• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060503021
  • خبرنگار : 71477

انتقال هواپیماهای جنگی به پایگاه هوایی انگلیس در قبرس

در بحبوحه لفاظی‌های ستیزه‌جویانه علیه دولت سوریه، گزارش شده که در تازه‌ترین نشانه از آمادگی‌های نیروهای متحد غرب برای حمله نظامی به سوریه، هواپیماهای جنگی و وسایل نقلیه نظامی به پایگاه هوایی "آکروتیری" انگلیس در قبرس منتقل شده‌اند.

در بحبوحه لفاظی‌های ستیزه‌جویانه علیه دولت سوریه، گزارش شده که در تازه‌ترین نشانه از آمادگی‌های نیروهای متحد غرب برای حمله نظامی به سوریه، هواپیماهای جنگی و وسایل نقلیه نظامی به پایگاه هوایی "آکروتیری" انگلیس در قبرس منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دو خلبان نمایشی که معمولا از لارناکا، قبرس پرواز می‌کنند، مدعی هستند، هواپیماهای ترابری سی-130 را از هواپیمای خودشان دیده و حضور احتمالی جت‌های جنگنده اروپایی را از صفحه رادار خود مشاهده کرده‌اند.

پایگاه هوایی آکروتیری کمتر از 100 مایل با سوریه فاصله دارد و شهروندان ساکن در نزدیکی این پایگاه هوایی تایید کرده‌اند که فعالیت در این پایگاه هوایی در 48 ساعت گذشته افزایش یافته است.

این در حالی است که مقامات ارشد نظامی از 10 کشور غربی و خاورمیانه تحت رهبری مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همتای اردنی‌اش در امان، اردن دیدار کرده تا درباره واکنش نظامی بالقوه در سوریه با یکدیگر مذاکره کنند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا با استقرار چهار ناو مسلح به موشک‌های کروز، حضور خود در مدیترانه را گسترش می‌دهد.

تجهیزات نظامی انگلیس که در حال حاضر در نزدیکی سوریه قرار دارند، شامل چهار ناو، ناو سرفرماندهی اچ.ام.اس بولوارک، یک ناو هلی‌کوپتربر و دو ناوچه جنگی در نزدیکی ‌آلبانی است.

این در حالی است که در صورت لزوم فرانسه نیز جت‌های جنگنده‌ای در امارات متحده عربی دارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، دولت واشنگتن شکی ندارد که دولت سوریه در حمله چهارشنبه خود علیه غیرنظامیان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی گزینه‌های احتمالی است اما هیچ تصمیمی هنوز اتخاذ نشده است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا امروز (سه‌شنبه) مدارکی را مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه منتشر کنند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مکالمه‌ای تلفنی با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت، هیچ مدرکی دال بر وقوع چنین حمله‌ای وجود ندارد. هیچ مدرکی دال بر اینکه آیا این یک حمله با استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده یا خیر و یا اینکه مسئول آن چه کسی است، وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha