• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060401990
  • خبرنگار : 71417

واکنش‌ها به موافقت سوریه با بازدید بازرسان سازمان ملل از محل حمله شیمیایی

پس از موافقت دولت سوریه با بازدید بازرسان سازمان ملل از محل حمله شیمیایی، غرب به مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر نگرانی‌ نسبت به نابودی احتمالی مدارک این حمله روی آورده است. در عین حال، روسیه غرب را از حمله نظامی به سوریه برحذر داشت.

پس از موافقت دولت سوریه با بازدید بازرسان سازمان ملل از محل حمله شیمیایی، غرب به مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر نگرانی‌ نسبت به نابودی احتمالی مدارک این حمله روی آورده است. در عین حال، روسیه غرب را از حمله نظامی به سوریه برحذر داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: دولت سوریه احتمالا مدارک حمله شیمیایی نیروهای دولتی این کشور را به حومه دمشق نابود کرده است.

وی به خبرنگاران گفت: باید درباره آنچه بازرسان سازمان ملل متحد گزارش می‌دهند، واقع‌گرا بود زیرا مسلما بسیاری از مدارک حمله شیمیایی ممکن است نابود شده و مدارک موجود هم دست‌کاری شده باشند.

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان از این که دولت سوریه حاضر شده بازرسان سازمان ملل را به این روستاها راه دهد ابراز خرسندی کرد.

اظهارات هیگ در حالی مطرح می‌شود که دولت دمشق بارها تأکید کرده که در جریان درگیری‌ها از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است.

در همین حال، گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان از این که دولت سوریه حاضر شده بازرسان سازمان ملل را به روستاهای مورد هدف سلاح‌های شیمیایی راه دهد، ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر بازدید بازرسان سازمان ملل متحد از این روستاها آغاز شود. مقامات سوریه اعلام کرده‌اند که تحقیق بازرسان امروز (دو‌شنبه) آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، روسیه به دولت‌های غربی هشدار داد از حمله به سوریه بپرهیزند.

آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حمله به سوریه اشتباهی بزرگ خواهد بود.

به گزارش دویچه وله، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت، بعضی کشورها سعی کردند نظر خود را در باره استفاده از سلاح‌های شیمیایی به بازرسان سازمان ملل متحد تحمیل کنند. او این کشورها را مخاطب قرار داد و آن‌ها را از عواقب فاجعه‌بار چنین اقدامی برحذر داشت.

لوکاشویچ در ادامه خرسندی خود را از این که دولت سوریه حاضر شده بازرسان سازمان ملل متحد را به روستاهایی راه دهد که در آنها سلاح‌های شیمیایی استفاده شده‌اند، ابراز کرد.

او از مخالفان مسلح سوریه خواست جلوی فعالیت بازرسان سازمان ملل متحد را با عملیات نظامی خود نگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha