• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060301366
  • خبرنگار : 71129

آمریکایی‌ها مخالف مداخله کشورشان در امور سوریه هستند

آمریکایی‌ها مخالف مداخله کشورشان در امور سوریه هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد،‌ آمریکایی‌ها با مداخله کشورشان در جنگ داخلی سوریه مخالف هستند و معتقدند که واشنگتن باید حتی با وجود گزارش‌هایی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق، خود را از این درگیری دور نگه دارد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد،‌ آمریکایی‌ها با مداخله کشورشان در جنگ داخلی سوریه مخالف هستند و معتقدند که واشنگتن باید حتی با وجود گزارش‌هایی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق، خود را از این درگیری دور نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نظرسنجی که توسط موسسه "ایپسوس" و "رویترز" برگزار شد، حدود 60 درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که واشنگتن نباید در جنگ داخلی سوریه دخالت کند در حالی که تنها 9 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور باید در این مورد مداخله کند.

در این نظرسنجی که بین 19 تا 23 ماه جاری میلادی صورت گرفت، 25 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند در صورتی که نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کند، از مداخله نظامی آمریکا در سوریه حمایت می‌کنند، در حالی که 46 درصد اعلام کردند مخالف این مساله هستند.

این آمار نشانگر کاهش حمایت مردم آمریکا از دخالت نظامی کشورشان در سوریه از 13 اوت سال جاری میلادی محسوب می‌شود به طوری که در آن زمان 2 / 30 درصد مردم آمریکا از مداخله کشورشان در جنگ داخلی سوریه حمایت کردند درحالی که 6 / 41 درصد مخالف این امر بودند.

نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که افزایش بحران در سوریه و انتشار تصاویری از حملات شیمیایی در حومه دمشق ممکن است تصمیم‌گیری را برای بسیاری از آمریکایی‌ها در خصوص عدم دخالت در جنگ دیگری در خاورمیانه سخت کند.

این نتایج و نظرسنجی اخیر خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه از اوایل ژوئن 2013 نشان می‌دهد که اگر اوباما تصمیم بگیرد تا علیه دولت اسد به مداخله نظامی دست بزند، وی با مخالفت عموم ملت آمریکا مواجه می‌شود که پس از یک دهه جنگ در عراق و افغانستان نگران هستند.

برخی از مقام‌های خارجی و داخلی در آمریکا از جمله سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین از اوباما خواسته‌اند تا برای مداخله در سوریه عجله کند.

اما در نظرسنجی اخیر، بسیاری از آمریکایی‌ها از جمله چارلز کوهل، 68 ساله، افسر سابق ارتش آمریکا در مریلند، احتیاط اوباما را در این باره ستوده‌اند.

این افسر سابق ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: ایالات متحده نیروهای زیادی دارد و در بسیاری از کشورها مداخله کرده است. بنابراین، فکر می‌کنم که ما نباید در سوریه مداخله کنیم.

در این نظرسنجی که از 1448 تن صورت گرفت، تنها 27 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از تصمیم دولت ‌آمریکا درباره ارسال سلاح برای مخالفان سوری حمایت می‌کنند، در حالی که 47 درصد مخالفت خود را در این باره ابراز داشتند.

11 درصد هم اعلام کردند که اوباما باید اقدامات بیشتری را برای مداخله در سوریه به جای مسلح کردن مخالفان اسد انجام دهد. همچنین 89 درصد از شرکت‌کنندگان هم گفتند که اوباما نباید به مخالفان کمک کند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که محبوبترین گزینه میان مردم آمریکا عدم مداخله این کشور در سوریه است. این گزینه از سوی 37 درصد از مردم ایالات متحده حمایت می‌شود.

گزینه‌ای که کمترین محبوبیت را داشت نیز انجام حملات هوایی برای کمک به مخالفان سوری است که تنها 12 درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی از آن حمایت کردند. ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه 11 درصد از حمایت شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داد در حالی که تامین مالی مداخله چند ملیتی در سوریه 9 درصد و حمله به سوریه توسط نیروهای آمریکایی 4 درصد از حمایت آمریکایی‌ها را به دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha