• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052715508
  • خبرنگار : 71457

انتقاد وزیر خارجه مصر از "سکوت جهانی و بین‌المللی کردن بحران کشورش"

انتقاد وزیر خارجه مصر از "سکوت جهانی و بین‌المللی کردن بحران کشورش"

وزیر خارجه مصر با انتقاد از "سکوت محافل بین المللی در قبال خشونت‌ها در مصر" تلاش‌ها برای بین‌المللی کردن مسائل داخلی کشورش را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه مصر با انتقاد از "سکوت محافل بین المللی در قبال خشونت‌ها در مصر" تلاش‌ها برای بین‌المللی کردن مسائل داخلی کشورش را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر امروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: ما اقدامات خشونت‌آمیز اخیر توسط گروه‌های مشخص را محکوم می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که مسوولان مصری در مقابله با خشونت‌ها خویشتن داری کردند.

این مسوول مصری خاطر نشان کرد: پس از این که دست‌یابی به حل و فصل سیاسی عملی نشد، دولت این تصمیم را گرفت که به تحصن‌ حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده، پایان دهد.

نبیل فهمی عنوان داشت: از کشته شدن افراد بدون در نظر گرایش سیاسی‌شان تاسف می‌خوریم.

وی تصریح کرد: تهدیدهای کشورهای کمک کننده به مصر مبنی بر پایان دادن به کمک‌هایشان به کشور در این مرحله را محکوم می‌کنیم.

نبیل فهمی عنوان داشت: از اینکه جامعه بین‌المللی رخدادهای مصر را دنبال کند استقبال می‌کنیم، اما تصمیم‌های درباره مصر در داخل کشور و به صورت مستقل اتخاذ می‌شود.ما تلاش برخی‌ها برای بین المللی کردن اوضاع مصر را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان این که در قبال خشونت‌ها در مصر محافل بین المللی سکوت‌ کرده‌اند، اعلام کرد: ما درصدد هستیم تا کمیته‌ای ویژه تشکیل دهیم تا رخدادها در مصر پس از 30 ژوئن را بررسی کند.

نبیل فهمی اظهار داشت: تدابیر لازم جهت برقرار کردن امنیت در کشور با جدیت و با حکمت صورت خواهد گرفت و ما به صورت هم‌زمان نقشه راه را اجرا می‌کنیم.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: جامعه مصر نباید تنها در انحصار یک جریان خاص باشد و همه باید در اداره کشورشان سهیم باشند.

وی تصریح کرد: لغو رزمایش‌های مشترک با ترکیه در واکنش به سیاست‌های آنکارا در قبال قاهره صورت گرفت.

نبیل فهمی عنوان داشت: این مسئله را درک نمی کنیم که یک کشوری به دنبال مسئله داخلی مصر سفیر خود را از قاهره خارج کند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که هیچ مشکلی وجود ندارد که کشوری سفیر مصر را احضار کند.

وی اعلام کرد: تصمیم استعفای محمد البرادعی، معاون مستعفی رئیس جمهور در روابط خارجه، تنها به خود او مربوط می‌شود.

وزیر خارجه مصر با بیان این که در قبال رخدادهای کشورش نمی‌توان سکوت کرد، گفت: از رسانه‌های خارجی می‌خواهیم که رخدادهای مصر را به صورت کامل پوشش دهند. عجیب اینجاست که رسانه‌ها رخدادهای کشور را به طور کامل پوشش نمی‌دهند. امنیت ملی کشور تنها به دست خود مصری‌ها تعیین می‌شود.

نبیل فهمی در این کنفرانس مطبوعاتی با نشان دادن صحنه‌هایی از کشته شدن نیروهای امنیتی و شهروندان در جریان رخدادهای چند روز گذشته ، نسبت به این رخدادها اظهار تاسف کرد.

وی با بیان این که رخدادهای کنونی در مصر اقدامی جنایت‌کارانه است، عنوان داشت: رخدادهای روز جمعه اقدامی برنامه‌ریزی شده بود که با هدف ترساندن مصری‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha