• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92052614940
  • منبع : نمایندگی البرز

فرمانده سپاه استان البرز: اختلافات کشورهای اسلامی، حاشیه امنی برای دشمن است

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تاکید بر لزوم حفظ وحدت ملت‌های مسلمان گفت: اختلافات در برخی از کشورهای اسلامی، حاشیه‌ای امن برای فعالیت‌های دشمنان ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تاکید بر لزوم حفظ وحدت ملت‌های مسلمان گفت: اختلافات در برخی از کشورهای اسلامی، حاشیه‌ای امن برای فعالیت‌های دشمنان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از استان البرز، سردار بهرام حسینی مطلق در مراسم تقدیر از بانوان برگزیده مسابقات قرآنی کشور گفت: دشمنان اسلام بویژه رژیم صهیونیستی از هرج و مرج و اختلافاتی که در برخی از کشورهای اسلامی وجود دارد به عنوان فرصتی برای تحقق اهدافشان استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از رموز موفقیت مسلمانان یکدلی و وحدت آنان است؛ بنابراین باید برای حفظ آن تلاش کنند، چراکه اختلافات داخلی و خارجی هیچ نفعی برای آنان ندارد و تنها شرایط سلطه استکبار بر آنها را فراهم می‌کند. اختلافات و برخی مشکلاتی که امروز در برخی از کشورهای اسلامی از جمله مصر بوجود آمده، ناشی از دوری گرفتن آنها از ارزش‌ها و اندیشه‌های ناب اسلامی است.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: مردم این کشورها باید برای پیگیری اهدافشان راه خشونت و استفاده از ابزار نظامی را کنار بگذارند و در فضایی آرام و با مذاکره خواسته‌های خود را پیگیری کنند. استفاده از ابزار خشونت تنها موجب آسیب رسیدن به توده مردم و افراد بی‌گناه می‌شود و این روش به هیچ وجه متناسب با اندیشه‌های صلح‌آمیز اسلامی نیست.

حسینی مطلق در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تأسی به قرآن را مناسب‌ترین راه برای کاهش مشکلات در جوامع اسلامی دانست و افزود: اگر اندیشه‌های اسلامی در مردم درونی شود بدون شک جامعه با کمترین انحرافات مواجه خواهد شد. انس و الفت با قرآن موجب دوری از گناه، فساد و مشکلات اخلاقی و روحی در انسان‌ها خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به حداقل می‌رساند.

وی در پایان تاکید کرد: قرآن کلید نجات‌بخش انسان از بدی‌ها و مشکلات است و هرچقدر بستر ترویج آموزه‌های این کتاب مقدس در جامعه ایجاد شود، سلامت و امنیت نسل‌های آینده بیشتر تضمین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha