• پنجشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92052413665
  • خبرنگار : 71132

موافق وزیر پیشنهادی نفت؛

عبداللهی: زنگنه، نعمت‌زاده و آخوندی ستاره تیم دولت هستند/ناخواسته به دام دشمن نیفتیم

عبداللهی: زنگنه، نعمت‌زاده و آخوندی ستاره تیم دولت هستند/ناخواسته به دام دشمن نیفتیم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با دفاع قاطع از تصدی وزارت نفت توسط بیژن زنگنه، او را از ستاره‌های تیم دولت لقب داد و گفت: باید مراقب باشیم تا ناخواسته در دام طراحی دشمن نیفتیم.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با دفاع قاطع از تصدی وزارت نفت توسط بیژن زنگنه، او را از ستاره‌های تیم دولت لقب داد و گفت: باید مراقب باشیم تا ناخواسته در دام طراحی دشمن نیفتیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا عبداللهی که در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت سخن می‌گفت، اظهار کرد: در یکی از استیضاح‌های دوره قبل اتهامی به یکی از وزرا زده شد که از مقام خود سوء استفاده کرده‌اید و برای فرزندتان معافی سربازی گرفته‌اید، ایشان در پاسخ گفتند که هیچ فرزند پسری ندارم، آیا حرفهای دیگر این افراد را قبول می‌کنید.

وی با اشاره به سفارش امام علی(ع) به مالک اشتر در مورد انتخاب کارگزاران حکومتی از بین افراد باتجربه، باحیا و باسابقه درخشان مسلمانی گفت: آقای زنگنه 22 سال سابقه وزارت دارد و هشت بار از مجلس نظام مقدس جمهوری اسلامی رای اعتماد گرفته است. آیا این دلیل بر صداقت، پاکدستی و توانمندی و کارآمدی او است یا خیر؟ که امروز او را به فساد، دروغ به ناکارآمدی متهم می‌کنیم. آیا این انصاف است، ممکن است بعضی یک بار از زیر دست مجلس در بروند اما نه هشت بار.

نماینده مردم ماه‌نشان گفت:‌فردی 22 سال در نظام خدمت می‌کند از زندگی و خانواده‌اش می‌گذرد و امروز ما او را مورد اتهامی قرار می‌دهیم که در هیچ محکمه‌ای ثابت نشده، آقای زنگنه که هشت سال در وزارت نبود و خانه‌نشین شده بود کجا محاکمه شد چرا در این هشت سال سراغ او نرفتیم؟ او را در این مدت می‌گرفتید، محاکمه و زندان می‌کردید چرا این کار را نکردید آیا این کارها با اخلاق اسلامی سازگار است.

عبداللهی ادامه داد: شما بحث فنی پیچیده‌ای را گسترده می‌کنید و بیگانه هم به او گوش می‌کند اما آقای زنگنه در کدام دادگاه صالح داخلی محکوم شده است این چه رفتاری است؟ من با عدد و رقم آشنا هستم و 26 سال است در مجلس حضور دارم وسابقه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را داشته‌ام و رد بودجه‌ها را دارم متاسفانه در این سالها و در حیف و میل‌ها به حیف‌ها بیشتر توجه شده من زمانی به آقای هاشمی شاهرودی گفتم در داستان حیف و میل دو کفه ترازو است که 99 درصد حیف و یک درصد میل است اما 99.5 درصد نگاه به میل است.

وی اضافه کرد: به دلیل کاهش ضریب بهره‌وری از 1.65 اول انقلاب به 0.65، تولید ناخالص ما که امروز 400 میلیارد دلار است با ضریب 0.65 باید هزارمیلیارد دلار می‌شد اما 600 میلیارد دلار آن نیست که نشان می‌دهد حیف شده و کسی هم به دنبالش نیست بلکه همه به دنبال میل‌ها هستند البته با آن هم باید قاطعانه برخورد کرد اما چقدر توانستیم جلوی میل و اختلاس را بگیریم.

وی با اشاره به قراردادهای کرسنت و توتال گفت: در ماجرای کرسنت چه کسی خورده و چه کسی برده؟ توتال از افتخارات آقای زنگنه است، من و آقای باهنر در آن زمان در شورای اقتصاد بودیم، فاز 2 و 3 قرارداد توتال با دو میلیارد دلار بسته شد اما اکنون همان قرارداد را با شش میلیارد می‌بندیم اگر این بد است بگوییم بد است و آقای زنگنه را بگذاریم جلوی دیوار و اعدامش کنیم که چرا با دو میلیارد‌دلار قرارداد را بسته‌ای.

عبداللهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: آقای زنگنه در بحث فتنه می‌گوید والله ، به خدا نبودم و از وقتی رهبری گفته کنار کشیدم ایشان در ستاد آقای موسوی بودند مگر آقای احمدی‌نژاد 11 روز خانه‌نشین شد در تیم و دولتش یک نفر اعتراض کرد؟ یک نفر انصراف داد؟ منصف باشیم؛ می‌گویند که انصاف ششمین اصل از اصول دین است.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه در باب فتنه اصل بر برائت کسانی است که محکومیت قضایی ندارند، گفت: آقای زنگنه قسم می‌خورد که در آن جلسه نبودم فرض کنیم اشتباه کرده و قسم خورده است. چه اشکالی دارد که ما اینقدر سخت بگیریم.

وی خطاب به احمد توکلی گفت: ما و شما خدمت رهبری رفتیم آن زمانی که دولت لایحه برنامه پنجم را پس گرفته بود، آقایان لاریجانی و احمدی‌نژاد هم بودند آقا شروع به صحبت کردند و گفتند این چه کاری است که کردید؟ مگر می‌شود لایحه برنامه را پس گرفت و آخر سر به من و شما فرمودند اینقدر سخت نگیرید اگر سخت بگیرید دنیا به شما سخت خواهد گرفت. این فرمایش رهبری بود ما که ادعا می‌کنیم مقلد و پیرو هستیم، پیروی کنیم چرا اینقدر مته به خشخاش می‌گذاریم که حتما چیزی در بیاوریم.

عبداللهی با بیان اینکه زنگنه امروز هیچ نیازی به تصدی وزارت نفت ندارد، خاطرنشان کرد: اگر هوا و هوس بوده هشت دوره و 22سال این را تجربه کرده است بلکه امروز صنعت نفت و کشور ما نیازمند آقای زنگنه است.

وی در ادامه زنگنه، نعمت‌زاده و آخوندی را ستاره‌های تیم دولت نامید و گفت: ما نیازمند این آدمهای باتجربه هستیم در شرایطی که دشمن تمام نقشه‌های ما را روی نفت گذاشته اگر فردی بی‌تجربه بیاید چکار می‌تواند بکند، فرض کنیم آقای زنگنه رای نیاورد اگر دو یا سه ماه یک وزارتخانه حساس در شرایط تحریم بدون وزیر بماند به نفع کشور است؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در هشت سالی که آقای زنگنه وزیر بوده 1500 میلیارد دلار ارزش تولید نفت و گاز ایران بوده است، حالا در این مقدار دو درصد یعنی 30 میلیارد دلار جای خطا بگذاریم چقدر رشوه گرفته‌اند، چقدر برده‌اند و چقدر خورده‌اند آیا یک میلیون دلار است، این چه رفتاری است که ما می‌کنیم و حتما می‌خواهیم نقطه‌ضعفی پیدا کنیم که افراد کارآمد و باتجربه را کنار بگذاریم.

نماینده مردم ماه نشان اظهار کرد: من فکر می‌کنم این طراحی دشمنان است که ما ناخواسته وناآگاهانه در دامش می‌افتیم. استدعا می‌کنم که در شرایط حساس کنونی که تحریم‌های ظالمانه دشمن صنعت نفت ما را هدف قرار داده توجه بیشتری داشته باشیم، همین امسال 50 میلیارد دلار از صادرات نفت ما کاهش پیدا کرده، با چه چیزی می‌توانیم جایش را پر کنیم با کدام درآمد مالیاتی و با کدام صادرات غیرنفتی؛ دشمن ما را هدف گرفته و ما با او همراهی می‌کنیم.

عبداللهی گفت: مجسمه آقای زنگنه را باید طلا گرفت. در اوپک اگر 10 نفر شاخص باشند یکی از آنها آقای زنگنه است.

وی در پایان این شعر از فردوسی را قرائت کرد:

نخواهی که ضایع شود روزگار / به کار نادیده مفرمای کار

به عقلش بباید نه خودآزمون / به قدر هنر پایگاهش فزون

رعیت نوازی و سرلشگری/ نه کاری است بازیچه و سرسری

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در واکنش به اظهارات رضا عبداللهی گفت: اینکه گفته می‌شود اگر رای ندهیم و مخالفت کنیم، عملا به دام دشمن افتاده‌ایم این درست نیست زیرا افراد آزادند تا حرف‌شان را بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha