• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92051609548
  • خبرنگار : 71457

در تماس تلفنی با نبیل فهمی؛

بان کی مون بار دیگر آزادی مرسی را خواستار شد

بان کی مون بار دیگر آزادی مرسی را خواستار شد

وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با بان کی مون تاکید کرد که قاهره خواهان مشارکت تمامی گروه‌ها در روند سیاسی است.

وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با بان کی مون تاکید کرد که قاهره خواهان مشارکت تمامی گروه‌ها در روند سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه با نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر تماس تلفنی گرفته و همکاری مصر با سازمان ملل و اوضاع کشور را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: بان کی مون در این تماس تلفنی تاکید کرد که مطمئن است دولت مصر به صورت حکیمانه با تحولات این کشور تعامل خواهد کرد و امنیت و حفاظت از مردم خود را در نظر خواهد داشت و به حقوق بشر احترام می‌گذارد.

بان کی مون همچنین بار دیگر آزادی محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و تلاش برای تحقق آشتی ملی واقعی و صادقانه را خواستار شد.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اطمینان دارد مسئولان مصری تلاش می‌کنند روند سیاسی گسترده‌ای را در پیش بگیرند که تمامی طرف‌های داخلی ذیربط در آن حضور داشته باشند.

فهمی نیز تاکید کرد که دولت مصر درصدد است به راه حل‌هایی دست یابد که به حفاظت از مردم مصر بینجامد و آغاز مذاکرات را در اولویت خود قرار دهد.

از سوی دیگر، روزنامه اماراتی الخلیج نوشت که وزیر خارجه مصر با هیاتی متشکل از شش تن از نمایندگان پارلمان انگلیس دیدار کرد.

بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرد که در این دیدار روابط دو جانبه میان مصر و انگلیس، اوضاع نوار غزه، تحولات سوریه و اوضاع داخلی مصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فهمی در این دیدار تاکید کرد که دولت به اجرای نقشه راه پایبند است و رئیس جمهوری مدنی در این کشور است و یک دولت تکنوکرات قدرت را در اختیار دارد که کشور را در دوره انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اداره می‌کند.

وی تاکید کرد که با قاچاق کالا از طریق تونل‌ها میان نوار غزه و مصر مخالف است، چرا که این امر امنیت ملی مصر را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

فهمی تصریح کرد که دولت مصر متعهد است که تمام راه‌ها جهت حمایت از مردم فلسطین را فراهم سازد و مکانیزم‌های لازم را جهت تامین نیازهای اساسی آنها ایجاد کند.

وی عنوان داشت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

وزیر خارجه مصر در این دیدار به بررسی تحولات بحران سوریه پرداخت و تاکید کرد که بحران این کشور باید از طریق راه‌های سیاسی حل و فصل شود.

هیات انگلیسی نیز در این دیدار به حمایت از اراده و انتخاب مردم مصر تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha