• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92051609180
  • خبرنگار : 71457

با وجود تلفات جدید در تظاهرات مصر؛

رویارویی خیابانی حامیان و مخالفان مرسی در عید فطر ادامه می‌یابد

رویارویی خیابانی حامیان و مخالفان مرسی در عید فطر ادامه می‌یابد

منابع خبری گزارش دادند که طی موج جدید درگیری‌ها میان هواداران و مخالفان محمد مرسی در اسکندریه و بحیره یک تن کشته و 29 تن زخمی شدند.

منابع خبری گزارش دادند که طی موج جدید درگیری‌ها میان هواداران و مخالفان محمد مرسی در اسکندریه و بحیره یک تن کشته و 29 تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه العربیه گزارش داد که طی درگیری‌های میان حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و ساکنان منطقه "بحری" در اطراف مسجد القائد ابراهیم واقع در غرب اسکندریه طی عصر سه‌شنبه یک تن کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند.

این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که راهپیمایی حامیان مرسی از نزدیکی منطقه بحری ادامه داشت که در جریان آن دو طرف به سمت هم سنگ و شیشه‌های خالی پرتاب کرده و حتی گلوله شلیک کردند.

روزنامه مصری الیوم السابع نوشت که حامیان مرسی پس از اقامه نماز تراویح با برپایی راهپیمایی به سمت منطقه بحری در حرکت بودند که درگیری‌هایی رخ داد.

پس از اقامه نماز تراویح در درگیری‌های میان طرفداران رئیس جمهوری برکنار شده مصر در میدان محطة الرمل واقع در اسکندریه ده‌ها تن زخمی شدند.

نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

در همین راستا، پس از اینکه حامیان مرسی عصر سه‌شنبه مقابل مسجد الفتح در شهر إیتای البارود واقع در بحیره راهپیمایی برگزار کردند، درگیری‌های شدیدی میان هواداران مرسی و تعدادی از ساکنان شهر إیتای البارود رخ داد.

منطقه إیتای البارود به صحنه درگیری‌ها میان دو طرف تبدیل شده که در آن کوکتل مولوتف و سلاح‌های سرد استفاده شد و مجروحان برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

الجزیرة نیز گزارش داد که این حمله‌ها باعث وقوع درگیری‌هایی شد که حتی به میدان مسجد القائد ابراهیم نیز کشیده شد که بر اثر آن حامیان مرسی نماز شب خود را پایان دادند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که شورشیان به راهپیمایی حامیان مرسی در شهر "دمنهور" واقع در استان البحیرة حمله کرد که بر اثر آن چند تن زخمی شدند.

هزاران تن از هواداران رئیس جمهور برکنار شده مصر عصر سه‌شنبه و بامداد امروز (چهارشنبه) در قاهره و شهرهای دیگر از جمله اسکندریة، اسیوط، قنا، المنیا، المنصوره، سوهاج، بنی سویف و فیوم تظاهرات "میلیونی پایداری" برگزار کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش دادند که حامیان مرسی در میدان رابعة العدویة برای پنجمین هفته پی در پی به تحصن خود ادامه دادند.

منابع خبری اعلام کردند که تحصن کنندگان خود را برای فعالیت‌های گسترده ظرف سه روز عید آماده می‌کنند.

حامیان مرسی روز سه‌شنبه از مقابل مسجد الفتح در رامسس به سمت رابعة العدویة راهپیمایی کردند.

راهپیمایی دیگری نیز از میدان الجلاء در جیزه به سمت میدان النهضة برگزار شد.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت که برای برگزاری تظاهرات حامیان مرسی فراخوان می‌دهد، اعلام کرد که از تمام میانجی‌گری‌ها به شرط اینکه به "مشروعیت" لطمه‌ای وارد نکند، استقبال می‌کند.

این در حالی است که جنبش تمرد از تمام ملت مصر خواسته است در روز عید فطر در میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری و نیز میادین استان‌های مختلف مصر تجمع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha