• چهارشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 92050201391
  • منبع : نمایندگی فارس

آرامستان دارالسلام شیراز ساماندهی می‌شود

ایسنا/فارس معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز، اداره‌کل میراث فرهنگی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس وظیفه‌ی ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز را بر عهده گرفتند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز، اداره‌کل میراث فرهنگی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس وظیفه‌ی ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز را بر عهده گرفتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس،«محمد فرخ‌زاده» با اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی این آرامستان به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شهرداری شیراز، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی وضعیت آرامستان دارالسلام شیراز مقرر شد فاز مطالعاتی این طرح از ابتدای مرداد ماه آغاز شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز اظهار کرد: پس از انجام مطالعات، عملیات عمرانی و اجرایی طرح از ابتدای شهریورماه امسال آغاز می‌شود.

فرخ‌زاده گفت: طبق توافق به‌عمل آمده بین 3 دستگاه یاد شده ساخت دیوار سمت شاه داعی‌ الی‌الله، بلوار سیبویه، احمدی نو و پشت آرامستان دارالسلام طراحی و اجرای مبلمان داخلی محوطه و شبکه تاسیسات و احداث فضای سبز آن بر عهده شهرداری شیراز است.

وی با بیان این‌که پیاده روسازی، کف‌سازی و تسطیح محوطه و تثبیت قبور و بهسازی آن‌ها نیز بر عهده میراث فرهنگی قرار گرفت، افزود: هم‌چنین بهسازی ساختمان‌های بصیری، خانه مشیر، ذوالقدر و چهار طاقی، احداث ساختمان راهنمای گردشگری، انتظامات و نگهبانی، اداری، سرویس‌های بهداشتی و احداث مرقد و ساختمان مقبره امامزاده متعلق به دختر امام حسن(ع) و بهسازی آن نیز توسط اداره‌ی اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز افزود: برآورد هزینه‌ی ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز حدود 90 میلیارد ریال است که هر دستگاه یک سوم از آن را متقبل شده و در صورتی‌که هزینه پایان طرح مازاد بر 90 میلیارد ریال شود هر دستگاه مجدداً یک سوم از آن مبلغ را تا تکمیل و اجرای کامل طرح بر عهده دارد و متعهد به مشارکت و پرداخت آن است.

فرخ‌زاده یادآور شد: در توافق بین مدیر پروژه‌ی شهرداری شیراز و مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها تعیین شد که دیگر دستگاه‌ها و کارشناسان تام‌الاختیار با هماهنگی با مدیر پروژه فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha