• چهارشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 92050200961

بازدید مقامات روس اتم از سایت یک نیروگاه هسته‌یی در بنگلادش

یک تیم دوازده نفره از شرکت روس اتم از سایت یک نیروگاه هسته‌یی در بنگلادش بازدید کردند.

یک تیم دوازده نفره از شرکت روس اتم از سایت یک نیروگاه هسته‌یی در بنگلادش بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در طول بازدید دوازده تن از اعضای شرکت روس اتم از سایت نیروگاه هسته‌یی دو هزار مگاواتی روپور در منطقه پابنا در شمال بنگلادش، مقامات این کشور پیمانکار این پروژه هسته‌یی را همراهی کردند.

به گزارش پایگاه خبری گراند ریپورت، شرکت روس اتم اعلام کرد که یک تیم 200 نفره کار بر روی این پروژه را در هفته اول ماه اوت آغاز خواهد کرد.

دولت بنگلادش اخیرا یک قرارداد 45/90 میلیون دلاری با شرکت اتم استروی اکسپورت برای عملیات‌های پیش‌ساختی که شامل 63 آزمایش است (26 آزمایش توسط بنگلادش انجام می‌شود) امضا کرد.

این آزمایشات شامل بررسی عملی بودن پروژه، ارزیابی تاثیرات زیست محیطی، بررسی توسعه و مهندسی، تنظیم یک برنامه جامع برای بررسی‌های مهندسی، مطالعات لرزش‌های زمینی و مطالعات زیست محیطی است.

روس اتم قرار است این نیروگاه را بسازد، راه‌اندازی کند، سوخت آن را تامین کند و به طور مرتب زباله آن را به روسیه منتقل کند.

کمیسیون انرژی اتمی بنگلادش پروژه این نیروگاه را اجرایی خواهد کرد و قصد دارد 1660 نفر از جمله 500 دانشمند و مهندس را استخدام کند.

مدت فعالیت این نیروگاه 60 سال است و ممکن است 20 سال دیگر تمدید شود. سه میلیون در شعاع 30 کیلومتری سایت این نیروگاه هسته‌یی زندگی می‌کنند.

دولت بنگلادش اعلام کرده است که مطابق با قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل می‌کند.

نهاد نظارت انرژی اتمی بنگلادش که ناظر هسته‌یی مستقل این کشور است، برای همکاری نزدیک با شرکت روس اتم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکیل شده است.

بنگلادش قصد دارد تا ماه ژوئن سال 2017 هزار مگا وات و تا سال 2023 هزار مگا وات دیگر برق هسته‌یی تولید کند. تولید برق از طریق نیروگاه‌های هسته‌یی تا سال 2030 به چهار هزار مگا وات خواهد رسید.

برنامه ساخت اولین نیروگاه هسته‌یی بنگلادش در سال 1961 آغاز شد.

هزینه ساخت نیروگاه هسته‌یی پیشنهادی در سایت روپور 1.5 تا دو میلیارد دلار تخمین زده شده است.

طبق "گزارش خود ارزیابی" که در اواسط سال 2012 به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شد، دو راکتور هسته‌یی نیروگاه روپور طرح VVER-1000 را خواهند داشت که در اواخر دهه 70 میلادی طراحی شده است.

شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش در ماه مه اعلام کرد: ما هرگز مساله ایمنی را خدشه‌دار نخواهیم کرد. من در ملاقات با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه از وی درخواست کردم جدیدترین و ایمن‌ترین راکتورها را به ما بدهد. وی در این زمینه به من اطمینان داد. روسیه علاوه بر آن موافقت کرده است که سوخت مصرف شده راکتورها را خارج کرده و زباله‌های هسته‌یی را در ایمنی کامل به کشورش ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha