• چهارشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92042616394
  • خبرنگار : 71474

ادامه دعوای لفظی وزارت صنعت و شورای رقابت

پژویان: به اظهارنظر‌های بی‌پایه علیه شورای رقابت پایان بدهید

پژویان: به اظهارنظر‌های بی‌پایه علیه شورای رقابت پایان بدهید

رییس شورای رقابت با ابراز تاسف برای وضعیتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آمده است، گفت: این سخنانی که علیه شورای رقابت مطرح می‌شود جزو التهاب‌بخشیدن به بازار نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رییس شورای رقابت با ابراز تاسف برای وضعیتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آمده است، گفت: این سخنانی که علیه شورای رقابت مطرح می‌شود جزو التهاب‌بخشیدن به بازار نتیجه‌ای نخواهد داشت.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با دفاع از اقدامات شورای رقابت در چند ماهه‌ گذشته عنوان کرد: شورا زمانی به بازار خودرو ورود کرد که بازار پر از التهاب بود و نه خرید و فروشی صورت می‌گرفت و نه خودروسازان توان تولیدی خود را حفظ کرده بودند اما با ورود شورای رقابت به عرصه‌ قیمت‌گذاری تمامی این التهاب‌ها از بازار گرفته شد و امروز شاهد یک ثبات نسبی در بازار هستیم.

وی با بیان این‌که اگر بازار خودرو نابود شده است، به دلیل اقدامات چند ساله گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است، تصریح کرد: آقای غضنفری از هفته گذشته شروع به اظهار‌نظرهایی علیه شورای رقابت کردند که بنده در جواب ایشان صحبت‌هایی را مطرح کردم که متاسفانه هیچ جوابی نگرفتم و حالا می‌بینیم به جای پاسخ‌دادن به استدلال‌های من معاونان وزیر شروع به هجمه‌های مجدد به شورا کردند.

رییس شورای رقابت افزود: شورای رقابت یک نهاد فراقوه‌ای است و از اعضایی تشکیل شده است که بسیاری از آنها از نظر مقام و جایگاه قابل مقایسه با معاون وزیر نیستند و به همین دلیل من نمی‌دانم ایشان در این روزهای آخر کار دولت دقیقا با چه هدفی شروع به حمله به شورای رقابت کرده‌اند.

پژویان با اشاره به جلسه‌ روز گذشته خود در کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته دو تن از مدیران شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور نیز در جلسه حضور داشتند و همان‌طور که پیش از این بارها اعلام کرده بودند نه تنها نسبت به دستور‌العمل قیمتی شورای رقابت مشکلی نداشتند، بلکه از آن اعلام و رضایت نیز کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شورای رقابت در حالی وارد عرصه‌ قیمت‌گذاری خودرو شد که برخلاف بسیاری از ادعاها نه تنها این صنعت ملی نشده بود، بلکه برخی از خودروها تا حد 95 درصد نیز به محصولاتی خارجی وابسته بودند اما شورا در این شرایط بازار پرالتهاب خودرو را به آرامشی نسبی رساند و ما انتظار داریم اگر از شورا بابت این اقدامات تقدیری نمی‌شود حداقل جلوی این اظهارنظر‌های غیرمسوولانه و بی‌پایه گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۶ ۱۹:۳۳

صنعتي که حتي توان رقابت با شركت‌هاي خودروسازي دسته‌چندم خارجي را نداره به نظر شما بهتر نيست که نابود بشه؟ صنعت خودروي ما مثل يک بيمار ميمونه که دچار مرگ مغزي شده و به زور و با انواع دستگاه‌هاي کمکي نفس ميکشه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۷ ۰۰:۳۳

لطفا واردات خودروی خارجی رو آزاد کنید که خودروسازان نابود بشن برای همیشه