• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92041508591
  • خبرنگار : 71132

اکبریان:

شورای رقابت قدرت تصمیم‌گیری درباره تعیین قیمت خودرو را ندارد/خودروسازان بلاتکلیفند

شورای رقابت قدرت تصمیم‌گیری درباره تعیین قیمت خودرو را ندارد/خودروسازان بلاتکلیفند

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، گفت: من ورود شورای رقابت را به این موضوع از بیخ و بن غیرقانونی می‌دانم و معتقدم شورای رقابت حق دخالت در این کار را ندارد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، گفت: من ورود شورای رقابت را به این موضوع از بیخ و بن غیرقانونی می‌دانم و معتقدم شورای رقابت حق دخالت در این کار را ندارد.

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو وظیفه سازمان حمایت است، افزود: این موضوع هیچ ارتباطی به شورای رقابت ندارد و متاسفانه این شورا با حرکت‌هایی که انجام داده هم به مردم ضرر رسانده و هم در حال نابودن کردن خودروسازی است.

وی با تاکید بر اینکه دخالت شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو غیرقانونی و اشتباه است، یادآور شد: دو ماه قبل از سال جاری رییس‌جمهور دستور داده بود شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو وارد عمل شود اما این شورا عملا تاکنون نتوانسته به تصمیم مشخصی برسد و همین باعث شده کارخانجات خودروسازی به مردم بلاتکلیف باشند و نتوانند تصمیم بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: وظیفه تعیین قیمت کالاها و تولیدات صنعتی اعم از خودرو و غیرخودرو به عهده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است اما این سازمان فعلا از قیمت‌گذاری خودرو منع شده و در مقابل شورای رقابت که قدرت تصمیم‌گیری در این زمینه را ندارد، وارد این کار شده که این امر موجب شده هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان ضرر کنند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: پیش از ورود شورای رقابت، سازمان حمایت داشت مشکل را حل می‌کرد اما متاسفانه معلوم نیست به چه دلیل این کار انجام نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۳

قيمت پيکان کجا قيمت ال نود کجا؟ مگه قرار نبود ال نود جايگزين پيکان شود پس چي شد؟ اميدوارم هرچه زودتر درتون تخته بشه با اين قيمتهاي مسخره. شما که دم از توليد ملي مي‌زنيد چرا نمي‌تونيد توليد انبوه کنيد؟ پس قبول کنيم که صنعت ما 100 در صد صنعت وابسته‌اي است. کار ما فقط وارد کردن قطعه از خارج و مونتاژه. يعني صنعت ما عين پازل ميمونه که شماها آن را مرتب‌سازي مي‌کنيد. بريد از کره ياد بگيريد که همه مدل ماشين با موتورهاي منحصر بفرد طراحي كرده نه مثل شما که يک نوع موتور را براي چند مدل جاسازي ميکنيد و فقط با تغيير مدل آينه و ترمزدستي و ايربگ مدل آبشن را به قراضه‌ها ميذارين. واقعا متاسفم براتون که فقط به فکر منافع شخصي خود هستيد و هر روز افرايش قيمت 100 درصدي ميدين

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۷

حالا بلاتکليفند قيمت ها اينه واي به روزي که تکليفشون را بدونند

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۶

صنعت انحصاري خودرو در ايران ظلم به ملت عزيز ماست. خودروهاي بي کيفيت با قيمتهاي بالا!

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۹:۴۲

دست مريزاد. از اول همه سر کار بوديم.

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۱۹:۵۵

مسئولين با وجدان، فکري هم براي ما که ال نود ايران خودرو را تا قران آخر حتي ما به‌التفاوت بيمه رو پرداخت کرديم بکنيد. دست ما رو بگيريد. 7 ماهه بلا تکليفيم کسي جوابگو نيست. عين خيالشون هم نيست. نمي‌دونيم کدوم رسم، سوءاستفاده از اعتماد مشتريان رو جايز کرده. اگه مشکل پلاکه پس ال‌نود 92 تو بازار از کجاست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۰:۰۲

جناب اکبريان چرا تا به حال اعلام موضع نکردين و گذاشتين خودروساز ضرر ببينه و مردم ضرر بدن؟ خودروي ملي که با يه تحريم اينجوري بهم ريخته معناي ملي ديگر چيست؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۲:۴۳

فقط به قيمت خودرو نپردازيد قيمت کولر 3500 آبسال پارسال 210000 تومان بود حالا 510000 تومان تقريبا 280 درصد گران شده

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۱۵ ۲۳:۳۳

سازمان محترم حمایت اگر خودروسازان محترم بااین قیمت خودروها وبا این کیفیت پایین ضررمیکنند واقعاجلوضررشان بگیرید تعرفه رابردارید تاخودروباکیفیت بالا وارد بشه مردم بیشترازاین راضی به ضرر خودروسازان نیستند سازمان محترم یکبار هم بیا محض رضای خدا از مصرف گنندگان حمایت کن واقعا ماشین صفر چرابایدهرروزجلونمایندگی باشه بعداینهمه سال خودروساختن کی میخواهید به فکر کیفیت خودروها باشید اینقدرکه بفکر درامد خودروسازان محترم هستید یک مقدار هم بفکر وقت مردم سرمایه مردم امنیت مردم که مجبورند خودرو داخلی بخرند باشید