• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 92040100365

تظاهرات در روستاهای کرانه‌باختری علیه اقدامات رژیم صهیونیستی

ده‌ها تن از فلسطینی‌های ساکن روستاهای کرانه باختری علیه سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

ده‌ها تن از فلسطینی‌های ساکن روستاهای کرانه باختری علیه سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، ده‌ها فلسطینی‌ و نیز همبستگان با آنها از دیگر کشورها در روستای بلعین نزدیک رام‌الله واقع در کرانه باختری تظاهرات کردند که با سرکوب نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور مواجه شدند.

این تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به ساخت دیوار حائل، گسترش نژادپرستی و شهرک‌سازی برگزار شد.

روستای "کفر قدوم" نزدیک قلقلیة واقع در شمال کرانه باختری نیز شاهد تظاهراتی بود که سه فلسطینی در آن زخمی شدند. بنا بر گفته‌های شاهدان عینی نیروهای صهیونیست گاز اشک‌آور و گلوله‌های مشقی شلیک کردند که منجر به زخمی شدن سه فلسطینی شد.

نیروهای اشغالگر در این تظاهرات همچنین دو گروه وابسته به تلویزیون فلسطین را با ضرب و شتم بازداشت کردند و دوربین‌هایشان را شکستند و وسایل همراهشان را گرفتند.

نیروهای رژیم صهیونیستی هم‌چنین مانع دسترسی اهالی روستای النبی صالح، نزدیک رام الله به آب شدند زیرا گروه‌های شهرک‌نشین با حمایت ارتش صهیونیستی نزدیک به چهار سال پیش چشمه‌های آب این منطقه را در کنترل خود گرفته‌اند. این نیروها همچنین مانع کار خبرنگاران که برای پوشش خبری در منطقه حضور داشتند، شدند.

از سوی دیگر، الستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور روابط خارجی و کشورهای مشترک‌المنافع خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

برت افزود: من حمله شهرک‌نشینان تندرو به روستای عرب‌نشین ابوغش واقع در قدس و تخریب دارایی ساکنان این روستا را محکوم می‌کنم.

وی خشونت این تندروها را کینه‌ای خواند که باید قاطعانه در برابر آن ایستاد.

برت افزود، اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست را در سفر روزهای آتی "یهودا فاینشتاین"، مشاور حقوقی دولت اسرائیل به لندن و دیدار با او، بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha