• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 92031809780
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مناظره نمایندگان قالیباف و جلیلی در بیرجند

مناظره نمایندگان قالیباف و جلیلی در بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی مناظره نمایندگان قالیباف و جلیلی - کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری - در بیرجند عصر روز گذشته - جمعه - با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

مناظره نمایندگان قالیباف و جلیلی - کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری - در بیرجند عصر روز گذشته - جمعه - با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، سیدمهدی رزم آرا به نمایندگی از کمیته دانشجویی محمدباقر قالیباف در این مناظره گفت: با گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامی، ملت ایران در تمامی صحنه‌ها حضور حماسی‌ وار داشته است.

وی با بیان این که در سال 76 آقای خاتمی با شعار توسعه مدنی و آزادی توانست یک موجی را در بین مردم ایجاد کند و رای بیاورد افزود: در سال 84 رئیس جمهور وقت با گفتمان انقلاب اسلامی نیز توانست یک موجی در بین مردم ایجاد و آرای مردم را کسب کند، اکنون این گفتمان بعد از 8 سال از ریل اصلی خود خارج شده است.

رزم آرا ادامه داد: ما در این دوره باید به دنبال عقلانیت در انتخابات باشیم، مردم بعد از گفتمان سازش 76 و گفتمان آرمان گرایانه که با بی‌تدبیری همراه شد دور شدند، در این دوره باید یک انتخاب معتدل بر پایه مدیریت دینی داشته باشیم.

وی عدم وحدت دوستان اصولگرا یکی از نگرانی‌های ما است احتمال دارد دوستان اصلاح‌طلب روی حسن روحانی به اجماع برسند که این موضوع سبب خواهد شد رای‌شان صعودی شود لذا اصولگرایان باید وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رزم آرا تصریح کرد: گفتمان دولت نهم و دهم گفتمان انقلاب اسلامی بود اگر به سال 88 برگردیم به گفتمان انقلاب اسلامی رأی می‌دهم.

وی با اشاره به این که اگر بخواهیم اداره کشور را با یک دسته، گروه و جریان خاص بچرخانیم راه به جایی نخواهیم برد ادامه داد: عمده مشکلاتمان در دوره هشت ساله آقای احمدی نژاد از گفتمان انقلاب نبود بلکه مبتنی بر سوء مدیریت و بی‌تدبیری بود.

رزم آرا تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته جوانان ستاد دکتر قالیباف در استان برگزاری مناظره، کرسی آزاد اندیشی، تریبون آزاد، دل‌نوشته و نامه به رئیس جمهور است که هر روز ساعت 18 تا 20 در خیابان معلم برگزار می‌شود و تمامی دوستان جوان و دانشجو می‌توانند در یک فضای رقابتی و صحیح در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی افزود: ستاد مرکزی محمد باقر قالیباف، ستاد افق، ستاد مدیران جوان از جمله ستادهاد دکتر قالیباف در استان است که ستاد مدیران جوان وظیفه شناسایی جوانان با استعداد و پتانسیل بالا را برعهده دارد.

رزم آرا با بیان این که دکتر محمدباقر قالیباف به دنبال مدیریت جهادی مبتی بر مدیریت دفاع مقدس است اظهار کرد: آماده هر نوع مناظره با مسئولان و اعضای ستاد کاندیدهای مختلف در سطح استان هستیم.

وی گفت: مناظره کاندیدا از رسانه ملی در سال جاری خیلی ضعیف بود باید مناظره‌ها به صورت دو طرفه می‌بود مردم با این مدت کم نمی‌توانند کاندیدای اصلح را ارجح دهند.

رزم آرا تصریح کرد: برنامه‌های آقای قالیباف 24 پارامتر دارد که چهار پارامتر آن مربوط به موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به این که از منظر قالیباف هدف توسعه تاکید بر سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است تصریح کرد: بازسازی نظام اخلاقی مبتنی بر صدق و راستی، نظم و مدارا، تحکیم ثبات اجتماعی، حفاظت از آزادی و حقوق شهروندی از جمله برنامه‌های محمد باقر قالیباف در عرصه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مدار بودن، داشتن خرد جمعی، اخلاق‌گرایی و مدیریت کارآمد از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده باید باشد.

وحید ولوی عضو ستاد مرکزی سعید جلیلی نیز در این مناظره گفت: منزوی شدن ایران یکی از استراتژی‌های بلند مدت دشمنان نظام در منطقه بود که به برکت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه به منزوی شدن هم‌پیمانان آنان از جمله اسرائیل منجر شده است.

وی تصریح کرد: بحران‌های اقتصادی غرب نشان داد که تمام مدل‌های اقتصادی غرب رد شده است و جمهوری اسلامی ایران باید از مدل اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف اقتصادی خود استفاده کند.

ولوی ادامه داد: در جریان انتخابات دو گفتمان مقاومت و سازش فعالیت می‌کنند که آقای قالیباف و جلیلی در گفتمان مقاومت هستند و روحانی و عارف در گفتمان سازش، رفتار رسانه‌های خارجی نشان می‌دهد که اگر به گفتمان سازش رأی دهیم تحریم‌ها برداشته خواهد شد و مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان این که هرجایی که از مسیر گفتمان انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم بی اعتمادی، سوء تدبیر و بی اخلاقی در جامعه صورت گرفته است تصریح کرد: ستاد دانشجویی، مقاومت، پیشرفت، حیات طیبه، مردمی، خیزش، مستضعفین و حماسه از جمله ستادهای فعال جلیلی است.

ولوی افزود: اصل مناظرات کاندیدا در رسانه ملی مورد تایید بوده و خیلی خوب است، تخصصی شدن یکی از ویژگی‌های مثبت این مناظرات است و رسانه ملی تمام توان خود را در برگزاری مناظرات گذاشته تا کاندیدایی که توان مالی و تبلیغات ندارد بتوانند از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان این که برنامه‌های آقای جلیلی راهبردی و در راستای برنامه‌ها و سندهای بالادستی کشور است اظهار کرد: در رسانه‌های داخلی عده‌ای سعی کردند سعید جلیلی را به گروه یا جریان خاص نسبت دهند در حالی که ایشان هیچ وابستگی به احزاب، دسته‌جات یا جریان خاصی در کشور ندارد.

ولوی با بیان این که نگاه آقای جلیلی به مسائل فرهنگی یک نگاه بنیادی، رو به جلو و تمدن‌ساز است خاطرنشان کرد: زنده کردن گفتمان انقلاب اسلامی از مهمترین نقاط قوت و ورود یکجانبه‌ گرایی به مسائل فرهنگی از مهمترین نقاط ضعف دولت نهم و دهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha