• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 92031809643

تظاهرات حامیان فلسطین در 50 کشور جهان همزمان با سالگرد اشغال قدس

تظاهرات حامیان فلسطین در 50 کشور جهان همزمان با سالگرد اشغال قدس

همزمان با چهل و ششمین سالروز اشغال قدس، حامیان فلسطین در کشورهای مختلف جهان با برگزاری تظاهراتی گسترده، اشغال قدس و یهودی سازی این شهر را محکوم کردند.

همزمان با چهل و ششمین سالروز اشغال قدس، حامیان فلسطین در کشورهای مختلف جهان با برگزاری تظاهراتی گسترده، اشغال قدس و یهودی سازی این شهر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، همزمان با سالگرد اشغال قدس، طرفداران ملت مظلوم فلسطین در 50 کشور جهان راهپیمایی‌هایی در همبستگی با قدس برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس، خواهان یاری رسانی به این شهر و ساکنان آن شدند. این راهپیمایی‌ها در پاسخ به فراخوان برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بود.

هزاران فلسطینی در نوار غزه راهپیمایی خود را از مساجد این منطقه آغاز و به سمت گذرگاه بیت حانون واقع در مرزهای شمالی فلسطین و رژیم صهیونیستی حرکت کردند.

در این راهپیمایی، فرماندهان گردان‌های فلسطینی در سخنرانی‌هایی خواهان کمک رسانی به قدس و محکوم کردن یهودی سازی این شهر مقدس شدند.

تظاهرات حمایت قدس

هزاران تن از هواداران و رهبران تمامی گردان‌های مقاومت فلسطینی و سران دولتی حماس در این راهپیمایی شرکت کردند و برای یاری رساندن به مسجدالاقصی و آزادی اسیران فلسطینی، شعارهایی سر دادند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی غزه پارچه نوشته‌هایی با شعار آزادی قدس و آشتی ملی فلسطین در دست داشتند و از کشورهای عربی و اسلامی هم برای کمک به ساکنان قدس در برابر زورگویی اشغالگران صهیونیست‌ و شهرک نشینیان، کمک خواستند.

آنها از دو جنبش حماس و فتح خواستند تا به اختلافات خود پایان دهند و تمام تلاش‌های خود را به کار گیرند تا آشتی ملی محقق شود.

محم الهندی، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز به نمایندگی از نیروهای ملی گفت: رسالت مردم فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی که در راهپیمایی‌ آزادی قدس شرکت می‌کنند، بسیار سنگین است.

وی همچنین افزود: جمعیت انبوه مردم شرکت کننده در این راهپیمایی امروز توان آن را دارد که ارتش رژیم صهیوینستی را که به گفته خودش شکست ناپذیر است، شکست دهد و با بیرون کردن یهودیان از قدس، حمایت خود را از این شهر نشان دهد.

در کرانه باختری نیز به مناسبت سالگرد اشغال قدس تظاهراتی بر پا شد که نیروهای صهیونیستی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند که به گزارش یک منبع پزشکی فلسطینی این امر خفگی ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در روستای نعلین را به دنبال داشت.

تظاهرکنندگان با سردادن شعار "به سوی قدس" در حال راهپیمایی بودند که این درگیری‌ها اتفاق افتاد.

روستای کفر قدوم، واقع در کرانه باختری نیز شاهد درگیری‌های مشابه میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی بود که شعارهایی در راستای آزادی قدس سر دادند.

در شهر قدس نیز بعد از نماز جمعه، تظاهراتی بر گزار شد.

تظاهرات حمایت قدس

در قاهره، پایتخت مصر هم بعد از نماز جمعه هزاران تن در اعلام همبستگی با قدس دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات که از مقابل مسجد رابعة العرویة آغاز شد و تا محل بنای یاد بود سرباز گمنام ادامه یافت، برخی از وزرای کابینه مصر و جوانان عضو جریان‌های اسلامی مصر شرکت کردند.

نواکشوط، پایتخت موریتانی هم روز جمعه شاهد راهپیمایی مردمی در اعلام همبستگی با قدس در مقابل دفتر سازمان ملل بود. این راهپیمایی را سازمان‌های فلسطین ترتیب دادند.

تظاهرکنندگان در موریتانی از ملت‌های عربی خواستند تا در راستای بهار عربی - اسلامی برای برگرداندن قدس به صاحبان اصلی خود و اخراج اشغالگران از آن تلاش کنند و فعالانه برای آزادی قدس شریف بکوشند.

یکی از سازمان‌دهندگان این راهپیمایی گفت: سازمان ملل باید در مواضع شرم آور خود در قبال قدس و شهروندان آن تجدید نظر کند.

تظاهرات حمایت قدس

صالح ولد حنتا، عضو پارلمان موریتانی نیز گفت: قدس با دسیسه‌های ننگین سازمان‌های عربی اشغال شده است و به دست سازمان‌هایی که از دل ملت برآمده‌اند و با نبض ملت می‌تپند نیز آزاد می‌شود.

لندن پایتخت انگلیس نیز از دیگر شهرهایی بود که شاهد تظاهرات مسلمان، مسیحیان و خاخام‌های یهودی مخالف با رژیم صهیونیستی بود.

در این تظاهرات برخی از اعضای مجلس عوام انگلیس، سفیر فلسطین در لندن و تعدادی از نمایندگان نهادهای سیاسی و مردمی حامی فلسطین و همچنین نمایندگانی از جنبش‌های دانشجویی و بانوان شرکت کردند.

تظاهرات حمایت قدس

تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کردند و پرچم‌های فلسطین و پارچه نوشته‌هایی را بالا بردند که روی آنها شعارهایی علیه اشغال‌گری‌های صهیونیست‌ها، برنامه‌های یهودی سازی قدس و دیوار نژاد پرستانه حائل نوشته شده بود.

سازمان‌های حامی فلسطین در انگلیس نیز خواستار اعمال فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی شدند تا این رژیم در برابر قوانین و اصول بین‌المللی سر خم کند.

بنا به گزارش‌های رسیده تظاهرات مشابهی در دیگر نقاط جهان نیز برگزار شد و در آن حامیان فلسطین پایان اشغال‌گری‌های اسرائیل را خواستار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha