• پنجشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92031608724
  • منبع : نمایندگی لرستان

یک دانشجو: چرا زمان اصلاحات کرسی آزاد اندیشی برگزارنشد؟

یک دانشجو: چرا زمان اصلاحات کرسی آزاد اندیشی برگزارنشد؟

گفت: عارف و روحانی دچار فراموشی شده‌اند؟

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان با اشاره به مناظره روز چهارشنبه کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: عارف و روحانی دچار فراموشی شده‌اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان ، مصطفی مطلوبی، درجمع خبرنگاران ادامه داد: در طی روزهای گذشته کاندیداهای اصلاح‌طلب در صحبت‌های خودشون به بحث نبود فضای آزاداندیشی در دانشگاها خیلی تاکید می‌کنند و فضای دانشگاها را پلیسی – امنیتی قلمداد می‌کنند، در حالی‌که با بررسی اجمالی که انجام می‌دهیم و مقایسه دوران 8ساله اصلاحات با حال به نقض گفتار آقایان روحانی و عارف پی میبریم.

وی تصریح کرد: سال 76 سالی بود که رهبر معظم انقلاب، زندگی قرآنی را زمینه‌ساز آزادفکری جامعه معرفی کردند و سال 81 سالی بود که برای اولین بار پیشنهاد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را ارائه فرمودند. یعنی در دوران اصلاحات. در نامه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 9 دی ماه 1382 به وزارت علوم و دانشگاها مساله کرسی های آزاد اندیشی ابلاغ شد ولی می‌بینیم که عملا این کرسی‌ها در آن دوران برگزار نشد. چرا کرسی‌های آزاد اندیشی در دوران اصلاحات برگزار نشد؟ مگر اصلاحات طرفدار آزادی (به قول خودشان)نبود؟

وی تاکید کرد: برای اولین بار بحث دانشجوی ستاره‌دار در دوران اصلاحات و وزارت آقای معین مطرح و عملی شد و تحت عنوان دانشجویان یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره و... اعمال می‌شد و برای دانشجویان تشکیل پرونده می‌دادند و بعد هم شعار دفاع از دانشجو را می‌دادند که در مناظره دیروز هم آقای روحانی به این موضوع اعتراف کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان مدعی شد: دوران اصلاحات در دانشگاه شهید چمران اهواز کمیته انضباطی (مشابه دادگاه های صحرایی) برای ۲۶ نفر از دانشجویان انجمن اسلامی که نسبت به اقدام غیرقانونی مسولان دانشگاه انتقاد داشتند،پرونده‌ای تشکیل دادند و ۶ نفر از آن‌ها را به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق کردند که برخی از آن‌ها علی‌رغم قبولی در مقطع کارشناسی ارشد، از ادامه تحصیل محروم شدند. از بقیه دانشجویان هم تعهد گرفته شد که دیگر اعتراض نکنند. تنها به این جرم که اصلاح‌طلب نبودند و یا مثل اصلاح‌طلبان فکر نمی‌کردند! به عبارت بهتر این دانشجویان نه اعتراضی به عملکرد دولت اصلاحات داشتند و نه به مقدسات اصلاحات توهین کرده بودند، فقط اصلاح‌طلب نبودند!

وی گفت: با بررسی‌های قبل و مقایسه صحبت‌های مطرح شده از سوی کاندیداهای اصلاحات این‌طور به نظر می رسد که گویا اصلاح طلبان دچار فراموشی شده‌اند و رفتار خود را به کلی فراموش کرده‌اند.

وی تاکید کرد: الان در فضای دانشگاها به طور راحت فضای تبادل نظر و نقد در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی و تریبون‌های آزاد و نشست‌های مطالبه‌گری برگزار می‌گردد و برای کسی هم مشکلی بوجود نمی‌آید.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان افزود: به عنوان نمونه خود تشکل ما(جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان) در دو سال اخیر نزدیک به 18 کرسی آزاد اندیشی ،8 نشست و میزگرد سیاسی با حضور رجال سیاسی کشور و کاندیدای انتخاباتی، یک تریبون آزاد اندیشی و چندین نشست مطالبه‌گری با مسولین برگزار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۱۹

رو که رو نی! این همه دانشجو دارن میگن فضا دانشگاها الان امنیتی خبرو نمیذارین ولی تا یه ننه قمری یه چیز گفت سریع پخش کنین

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۴۲

دانشجو جان سلام مطلب شما را خواندم که مرا به فکر فرو برد , قطعا بحث حافظه تاریخی ایرانیان که چندی ست در جامعه مرد توجه قرار گرفته به گوش شما هم رسیده , لاکن ممکن است شما که هم اکنون دانشجو هستید عمر سیاسیتان به میتینگ های سیاسی و به قولی آزاد اندیشی قد ندهد ولی محض اطلاع شما عرض می کنم کمتر مجلسی بود به وسیله لباس شخصی ها به آشوب کشیده نشود و شرکت کنندگان بویژه لیدر های مربوطه به جرم اقدام علیه امنیت ملی محکوم نگردند . سند : یک سرچ ساده در اینترنت

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۰

واقعیت آنست در آن زمان نیازی به کارهای نمادین مانند کرسی آزاد اندیشی نبود محیط دانشگاه اینقدر باز بودکه دانشجو بتواند حرفش را بزند نه مثل الان که هر حرکتی تحت نظر باشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۲

آزادی اندیشه بی عارف نمیشه لطفا برای ملت تکلیف تعیین نکنید ملت ما بیدار است از استبداد بیزار است - خاتمی پرچمدار دمکراسی و آزاد اندیشی و معمار گفتگوی تمدنها -دانشجویان مبارز و آگاه

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۴

در دانشگاه ما که کرسی های آزاداندیشی مدام با موضوع ازدواج برگزار میشه و تاحالا موضوع سیاسی ندیدیم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۳:۵۹

بچه ها خودتونو ناراحت نکنید اینا از جمله افرادی هستن که حقشون اینه که همیشه باید یکی بزنه تو سرشون و بگه اینو بکن اینو نکن مگه همین اقای خاتمی نبود که یه دختر بلند شد تو دانشگاه بهش گفت شما چه کردین برا ما اقای خاتمی که رئیس جمهور بود گفت خوشحالم که فهمیدم که خیلی کار کردم همین که شما جرات انتقاد از من رو پیدا کردین با این لحن باعث افتخاره اینه ازاد اندیشی بچه عوام فریبی دیگه بسه همه دانشجو هستن فقط تو دانشجو نیستی که بفهمی تو دانشگاه ما هم جذاب ترین جلسه هاشون تنظیم خانواده هستش

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۶

با عرض سلام خدمت شما که این خبر را منتشر کردید,اما من به عنوان نماینده از دانشجویان آزادی طلب ایران از شما این سوال را دارم که بهتر است سری به دانشگاه های دولتی و علی الخصوص دانشگاه صنعتی اصفهان بزنید و با برگزاری یک نظرسنجی از دانشجویان بخواهید که به طور آزاد عقیده خود را درباره این کرسی های آزاداندیشی بیان کنند.فکر میکنم مردم ما میتوانند تشخیص دهند که در کدامین دوره ها آزادی دانشگاه ها بیشتر بود.نمونه ساده برای اثبات این مطلب:همین که امتحانات امسال فشرده برگزار شد تا در صورت اعلام نتایج انتخابات دانشجو در دانشگاه نباشد

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۸

اصلاحات هیچ دینی نسبت به نظام در خود احساس نمی کند. این جماعت اگر جایش باشد با رجوی هم عقد اخوت می بندند. اصلاحات به راحتی خود را در مقابل نظام قرار می دهد و مدام با اپوزیسیون به اسم آزادی و گفتگو (شریک دزد و رفیق قافله) است. تکلیف خود را با انقلاب مشخص کنید. با اسامی بازی نکنید!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۷ ۱۶:۰۵

دوست عزیز یه لطف کن پاشو بیا امیر کبیر دفتر مرکزی انجمن اسلامی رو ببین اون وقت یه بار دیگه این متنی که نوشتی بخون مطمئن باش نظرت عوض میشه! امیر کبیر که یه زمانی یکی از سیاسی ترین دانشگاه های کشور بود الان به پادگان تبدیل شده. متاسفم برای کسانی که خودشونو به ندیدن می زنند