• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92031207132
  • خبرنگار : 71434

ادامه درگیری‌ها در القصیر و پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه

ادامه درگیری‌ها در القصیر و پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه

با ادامه درگیری‌ها در شهر القصیر سوریه، روستاها و مناطق جدیدی در اطراف این شهر به کنترل ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان درآمد.

با ادامه درگیری‌ها در شهر القصیر سوریه، روستاها و مناطق جدیدی در اطراف این شهر به کنترل ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان درآمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع آگاه در سوریه اعلام کردند: ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان در درگیری‌های اخیر خود موفق شدند روستاها و مناطق جدیدی در اطراف شهر القصیر را به کنترل خود درآورند.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه توانست روستای عرجون در بخش شمالی شهر القصیر را به کنترل خود درآورد و این روستا را که به یکی از آخرین پناهگاه‌های شبه نظامیان تبدیل شده بود از سیطره آنها خارج کند.

یگان‌هایی از ارتش سوریه نیز روستای البراک در شمال شهر القصیر را به کنترل درآورده‌اند و شماری از شبه نظامیان مخالف دولت در این درگیری‌ها کشته شدند.

بنا بر اعلام منایع سوری، درگیری‌های شدید در بخش‌هایی که هنوز در دست مخالفان است ادامه دارد و شبه نظامیان مخالف در حال فرار از مناطق شمالی به سوی حلب هستند.

ارتش سوریه نیز اعلام کرد که توانسته مواضع خود را در مناطق شمالی القصیر از جمله در فرودگاه نظامی الضبعه مستحکم کند.

در همین حال، مخالفان سوریه خواهان ارائه کمک‌های پزشکی برای مجروحان خود در درگیری‌های این شهر شده‌اند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در لبنان نیز از پرتاب 12 موشک و خمپاره به مناطق شرقی لبنان در نزدیکی مرزهای سوریه خبر داد.

وی گفت: این موشک‌ها در مناطقی خالی از سکنه که همگی در اطراف شهرستان بعلبک که تحت کنترل حزب الله لبنان قرار دارد، پرتاب شدند.

شهر بعلبک که 59 درصد از ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند در چند روز اخیر به عرصه‌ای برای اقدامات تلافی‌جویانه مخالفان سوریه علیه حزب‌الله لبنان تبدیل شده و مخالفان سوری تاکنون چندین موشک کاتیوشا از خاک سوریه به سوی این شهر شلیک کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha