• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92021812050

مدیر کل پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی تاکید کرد:

تعیین حق بیمه‌نامه خودروها بر اساس ضریب ایمنی

تعیین حق بیمه‌نامه خودروها بر اساس ضریب ایمنی

مدیر کل ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی ایران تاکید کرد:‌ حق بیمه نامه خودروها باید براساس ضریب ایمنی خودرو تعیین شود.

مدیر کل ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی ایران تاکید کرد:‌ حق بیمه نامه خودروها باید براساس ضریب ایمنی خودرو تعیین شود.

حسن غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به آمار نوروز سال 92 که حدود 40 درصد از تصادفات با خودرو پراید صورت گرفته، بنابراین باید بحث ضریب ایمنی خودرو در حق بیمه‌ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: در حال حاضر ماشینی که کلاس A دارد و به ایربگ و ABS مجهز است در هنگام تصادف بسیار کمتر منجر به جرح و فوت می‌شود اما حق بیمه بیشتری پرداخت می‌کنند این در حالی است خودرویی که ایمنی کمی دارد با یک تصادف منجر به حادثه و فوت تعداد زیادی از مردم می شود و هزینه‌های زیادی را به بیمه نیز وارد می‌کند.

مدیر کل ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی ایران گفت: بر همین اساس نیز در بیمه مرکزی بحث ضریب ایمنی خودرو مطرح شده تا خودروسازان از یک سو ایمنی خودروهای تولیدی را بالا ببرند و از سوی دیگر خودروهایی که ضریب ایمنی و خساراتشان بالا است نیز حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

غفاری تصریح کرد: در حال حاضر ما در حال بررسی این موضوع هستیم و از پلیس، پزشک قانونی و وزارت راه آمارهای مختلفی را گرفته‌ایم تا ضریب ایمنی خودروهای پرخطر را مشخص کنیم و همچنین ضریب ایمنی پراید را که حدود 40 درصد از آمار تصادفات تعطیلات نوروزی را داشت مشخص کنیم و تدبیری در این زمینه اندیشیده شود و شاید حتی بیمه مرکزی اعلام کند که اگر این خودرو ایمنی کافی را در هنگام تولید در نظر نگیرد بیمه نامه برای آن صادر نشود.

وی خاطرنشان کرد که در کشورهای دیگر حق بیمه خودروها براساس ایمنی خودرو در نظر گرفته می‌شود اما در کشور ما براساس روال قبل حق بیمه در نظر می گیرند که امسال با مشورت و همراهی دستگاه‌های متولی می‌توانیم تغییرات موثری را در این زمینه به شورای عالی بیمه بدهیم تا ما نیز نرخ حق بیمه براساس ضریب ایمنی خودرو داشته باشیم.

مدیر کل ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی ایران به تشکیل کارگروهی جهت مدیریت ریسک صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: در بخش ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی با پلیس و همچنین وزارت راه همکاری‌هایی را داشته‌ایم تا ضریب ایمنی جاده‌ها را شناسایی کنیم.

غفاری خاطرنشان کرد که بیشترین حادثه و تصادفات در جاده محور تهران – مشهد در پنج سال اخیر صورت گرفته این درحالی است که جاده دو طرفه است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم اما برخی عوامل همچون خطای انسانی و خستگی راه منجر به این گونه تصادفات شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha