• دوشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92021610566
  • خبرنگار : 71434

جهان حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد

جهان حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد

در پی دومین حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، سران و مقامات کشورهای مختلف جهان با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله خواهان اتخاذ موضع‌گیری مناسب در این خصوص شدند.

در پی دومین حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، سران و مقامات کشورهای مختلف جهان با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله خواهان اتخاذ موضع‌گیری مناسب در این خصوص شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر اسرائیل به یک مرکز نظامی در نزدیکی دمشق، آن را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی سوریه خواند.

العربی همچنین نسبت به پیامدهای خطرناک این حمله هشدار داده و شورای امنیت را به اقدامی فوری برای ممانعت از تکرار این حمله و متوقف کردن آن فرا خواند.

عمار بلانی، سخنگوی وزارت خارجه الجزایر نیز با محکوم کردن حمله اسرائیل به سوریه، از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های خود جهت پایان دادن به حملات آشکار اسرائیل به حاکمیت کشورهای عربی عمل کند.

وی افزود: الجزایر چنین تجاوز آشکاری از سوی اسرائیل را که نقض قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای عربی است، محکوم می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را نقض آشکار اصول و قوانین بین‌المللی خوانده و اعلام کرد: با هرگونه تجاوز و دست درازی به تمامیت ارضی سوریه و استقلال این کشور به هر بهانه‌ای مخالف است.

دفتر ریاست جمهوری مصر از همه کشورهای جهان خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه عمل کند.

محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر نیز به نوبه خود نسبت به خطر هرگونه ورود اسرائیل به خط بحران سوریه هشدار داده و اعلام کرد، این اقدام باعث شعله‌ور شدن آتش بحران در منطقه می‌شود.

در لبنان نیز میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان با محکوم کردن حملات اسرائیل، از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا تدابیری جدی و قاطع علیه اسرائیل اتخاذ کنند تا بدین وسیله به سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی پایان داده و مسئولان این رژیم را برای پایبندی به تعهداتشان در قبال قطعنامه‌های بین‌المللی قانع کنند.

عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان نیز سکوت جامعه جهانی در قبال تجاوز اسرائیل به یکی از کشورهای عربی را محکوم کرده و اعلام کرد، اسرائیل به بهانه‌های واهی سوریه را هدف قرار می‌دهد و این حمله زمینه‌ای است برای حمله گسترده این رژیم که همه منطقه را دچار بحران خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله آن را نقض "خطرناک و غیرقابل قبول" حاکمیت یک کشور عربی دانسته و اعلام کرد: اسرائیل با این اقدام ثابت کرد که به سیاست‌های تروریستی‌اش ادامه می‌دهد.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: حماس به شدت با هرگونه حمله یا هدف قرار دادن سوریه از سوی اسرائیل تحت هر عنوانی و با هر توجیهی مخالف است. ما از اتحادیه عرب می‌خواهیم مواضع کوبنده و واحدی برای پایان دادن به حملات مکرر اسرائیل اتخاذ کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با بیان اینکه اسرائیل از خط قرمزها عبور کرده است اعلام کرد: عدم پاسخگویی به این حملات، اسرائیل را برای تبدیل این اقدام به سیاست روزانه خود علیه سوریه تشویق می‌کند.

خالد البطش، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: آنچه در سوریه اتفاق افتاد آغازی برای برافروخته شدن آتش بزرگ در منطقه است که پیامدهای خطرناکی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: اسرائیل و در پی آن آمریکا باید مسئولیت این حمله و پیامدهای آن را بر عهده بگیرند.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز که به همکاری با رژیم صهیونیستی متهم هستند، ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، اعلام کرد که اسرائیل از وضعیت موجود در سوریه برای اجرای اهداف خود سوء استفاده می‌کند!

این ائتلاف در بیانیه خود مدعی شد که نظام سوریه مسئول ضعیف شدن ارتش سوریه و حمله اسرائیل به سوریه است.

مخالفان سوری از سازمان ملل و همه نهادهای وابسته به این سازمان خواستند تا ضمن محکوم کردن این اقدام، اقدامی جدی علیه آن اتخاذ کنند.

سودان نیز به نوبه خود تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و موضع گیری قاطع اتحادیه عرب در این زمینه را خواستار شد.

محمد البرادعی، هماهنگ‌کننده جبهه نجات ملی مصر نیز با محکوم کردن این حمله خواهان برگزاری نشست سران عرب در دمشق برای متوقف کردن کشتارها در سوریه و رسیدن به راهکاری مسالمت‌آمیز در این کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۲

وقتی برای حل وفصل معضلات جهانی ازشورای امنیت تقاضای کمک میکنند بسیارجای تعجب دارد. شورای امنیت چه به لحاظ ساختاری و محتوایی و کاربردی عقیم ترین تکیه گاه مردم دنیاست.