• دوشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92021610522

درمان کچلی با «خون‌آشام»

درمان کچلی با «خون‌آشام»

دانشمندان بنیاد بین‌المللی تحقیقات مو در دانشگاه برسیکای ایتالیا بر این باورند که احتمالا توانسته‌اند راه حلی را برای کچلی پیدا کنند که البته برای افراد ضعیف النفس مناسب نیست.

دانشمندان بنیاد بین‌المللی تحقیقات مو در دانشگاه برسیکای ایتالیا بر این باورند که احتمالا توانسته‌اند راه حلی را برای کچلی پیدا کنند که البته برای افراد ضعیف النفس مناسب نیست.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان دریافته‌اند که می‌توانند با تزریق محلول بدست آمده از خون افراد کچل، در بخشهای بدون مو مجددا مو پرورش دهند.

این درمان موسوم به «خون آشام» شامل گرفتن خون از افراد و پردازش آنها در دستگاهی است که پلاسمای غنی از پلاکت را استخراج می‌کند و دوباره درون سر تزریق خواهد شد.

دانشمندان بر این باورند که این محلول سپس سلولهای بنیادی جدید زیر پوست را که می‌توانند به رشد مجدد مو کمک کنند، تحریک خواهد کرد.

این درمان در حال حاضر در برخی فرآیندهای آرایشی مورد استفاده بوده که از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای کاهش تاثیر پیری در چهره و دستها استفاده می‌شود.

این پژوهش که در مجله Dermatology منتشر شده، بر روی افرادی انجام گرفت که در میان دو درصد مبتلایان به ریزش موی آلائاتا قرار دارند.

اگرچه محققان معتقدند این درمان برای انواع کچلی مانند کچلی مردانه نیز قابل کاربرد است.

محققان در حال حاضر به تحقیقات بیشتر در این زمینه مشغول بوده و امیدوارند بتوانند آنرا به شکل کرم برای اجتناب از کاربرد سرنگ تولید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۱۰:۲۴

با تشکر از مقاله شما. در مورد این بیماری ، کلمه تاسی صحیح است. همانطور که میدانید کچلی یک بیماری فارچی کمتر شایع است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۱۱:۱۶

کچلی ناشی از یک نوع بیماری پوستی است که در بچه ها در سنین کم بیشتر دیده می شد که اکنون در ایران شاید دیگر کلا ریشه کن شده باشد. اما ریزش موی مردان علت هورمونی دارد طاسی است و نه کچلی.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۳

راجع به داروی ضد تاسی ایرانی طلسم چی میدونید؟لطفا تحقیق کنیدکه راسته معجزه می کنه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۲۳:۰۸

طلسم اصلا خوب نیست من استفاده کردم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۱۶:۵۲

ایسنا جان لطف کن بذار. بسیارجالب توجه است که محققان ارتباطات- هوا فضا- سلاحهای نظامی و هسته‌یي و... به اوج رسیدند ولی محققین پزشکی هنوز بیماریهای مختلف چون سرطان- قند- فشار خون -ام اس- پارکینسون- صرع- بیماریهای روانی- قلب و عروق- دستگاه گوارش و... را نتوانستند درمان کنند. برخی فقط در حد کنترل. سرماخوردگی هم ضمن کنترل باید دوره نقاهت طی بشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۲۰:۴۱

من به خاطر این تورم کچلی گرفتم !!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۶ ۲۱:۳۹

این همون روش پی آر پی هست که الان چند ساله در ایران انجام میشه. اولش هم برای درمان زانوی آسیب دیده ورزشکارها به خصوص فوتبالیستها انجام میشد. الان برای درمان کم مویی و ازبین بردن چروک صورت و گردن و روی دستها انجام میشه . بیشتر هم توی ایران