• سه‌شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92021006876
  • منبع : ریاست جمهوری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی:

وزیر ارشاد، درباره گران‌شدن حج باید به مجلس توضیح دهد

وزیر ارشاد، درباره گران‌شدن حج باید به مجلس توضیح دهد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره اقدام اخیر سازمان حج و زیارت مبنی بر گران شدن حج واجب گفت: طبق جمع‌بندی‌ها و اطلاعاتی که ما داریم، مبلغ حج، مبلغی نمی‌شود که آقایان اعلام کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره اقدام اخیر سازمان حج و زیارت مبنی بر گران شدن حج واجب گفت: طبق جمع‌بندی‌ها و اطلاعاتی که ما داریم، مبلغ حج، مبلغی نمی‌شود که آقایان اعلام کرده‌اند.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: اگر آقایان در این خصوص توضیح قانع‌کننده دارند به کمیسیون فرهنگی بیایند و شفاف‌سازی کنند و در غیر این صورت مجبوریم از وزیر، طرح سوال کنیم تا او پاسخگو باشد.

وی با اشاره به حاضر نشدن مسوولان سازمان حج و زیارت در جلسه هفته گذشته کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: من با مدیرکل مجلس وزارت ارشاد صحبت کردم و گفتم بای هفته آینده که مجلس مجددا فعال می‌شود توقع داریم مسوولین سازمان حج و زیارت به کمیسیون فرهنگی بیایند و به طور شفاف در این زمینه توضیح دهند.

وی ادامه داد: اگر قیمت حج را منطقی می‌دانند و توضیحاتی دارند ما هم باید مطلع شویم که بتوانیم به مردم اطلاع بدهیم؛ اطلاعاتی که ما داریم و جمع‌بندی‌ای که انجام داده‌ایم مبلغ حج مبلغی نمی‌شود که آقایان اعلام کردند اگر در این خصوص توضیح قانع‌کننده‌ای دارند به کمیسیون بیایند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار داریم مسوولین حج پاسخ‌گو باشند و توضیحات شفافی بدهند چه بسا ما هم قانع شدیم، ولی حداقل باید بدانیم چه اتفاقی افتاده که قیمت‌ها به یک مرتبه اینقدر تغییر کرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پاسخ به مسئله افزایش قیمت دلار که مسوولین سازمان حج و زیارت آن را دلیل گران شدن حج می‌دانند گفت: اطلاعی که ما داریم با همین قیمت دلار قیمت حج باید بین شش تا هفت میلیون و نهایتا هفت و نیم میلیون برسد اگر آنها ادله قانع‌کننده‌ای‌دارند بیاورند تا ما هم قانع شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با مطرح کردن بحث سوال از وزیر درباره گرانی حج، خاطر نشان کرد: سازمان حج از وزارت فرهنگ مستقل است ولی معمولا در این قضایا وزیر باید بیاید و پاسخ‌گو باشد، اگر ببینیم سازمان حج و زیارت تعلل می‌کند از وزیر طرح سوال می‌کنیم هرچند مسوولان سازمان حج و زیارت اطلاعات تخصصی‌تری در این موضوع دارند ولی اگر نیایند چاره‌ای نداریم جز این که از وزیر بخواهیم به کمیسیون بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha