• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92020906224
  • خبرنگار : 71129

کابینه جدید رژیم صهیونیستی اولین نشست درباره سوریه را برگزار کرد

یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی گفت، در اولین جلسه چهار ساعته کابینه جدید این رژیم که وزیران ارشد در آن شرکت داشتند اوضاع سوریه به بحث گذاشته شد.

یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی گفت، در اولین جلسه چهار ساعته کابینه جدید این رژیم که وزیران ارشد در آن شرکت داشتند اوضاع سوریه به بحث گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هاآرتص، یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه احتمالا این مساله بوده که آیا خطوط قرمز اسرائیل به انتقال تسلیحات شیمیایی یا سایر تسلیحات پیشرفته از سوریه به حزب الله مربوط می‌شود یا خیر؟

از زمان تشکیل دولت جدید اسرائیل، این جلسه چندین بار تشکیل شده اما در آن نشست‌ها به یافته‌های اطلاعاتی، توصیه‌ها و توجیهات وزیران که فاقد اطلاعات امنیتی و دیپلماتیک بودند، پرداخته شده است.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در نشست روز یکشنبه کمتر به مساله ارزیابی‌ها پرداخته شد و بیشتر به بحث در مورد اینکه سیاست اسرائیل در قبال سوریه چیست، پرداختند.

این مقام مسئول همچنین گفت، دولت تل‌آویو باید تصمیم بگیرد که آیا یک سیاست جدید را می‌خواهد شکل دهد یا اینکه سیاست دولت قبلی را تایید کند.

دولت جدید تل‌آویو باید گزینه‌هایی را در خصوص گروه‌های مختلف که مخالفان دولت بشار اسد، ریاست جمهوری سوریه تشکیل می‌دهند، همچنین تسلیح مخالفان توسط کشورهای غربی و رویدادهای پس از سرنگونی دولت اسد بررسی کند.

این نشست چند روز پس از آنکه یک پهپاد در حالی که تلاش می‌کرد تا حریم هوایی اسرائیل را از جانب لبنان نقض کند، تشکیل شد. این رویداد باعث افزایش تنش‌ها در مرز اسرائیل با لبنان شده است.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص مساله استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیایی اختلاف دارد از تمامی وزیران خواسته بدون اطلاع و هماهنگی با دفترش با هیچ روزنامه یا خبرگزاری مصاحبه نکرده یا بیانیه‌ای منتشر نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha