• دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92020906170
  • خبرنگار : 71356

روح‌الامینی: آثار پشیمانی در متهمان پرونده نمی‌بینیم

روح‌الامینی: آثار پشیمانی در متهمان پرونده نمی‌بینیم

ولی دم یکی از کشته شدگان کهریزک نسبت به صحبت‌های مرتضوی دادستان سابق تهران در پایان جلسه قبلی رسیدگی به پرونده کهریزک انتقاد کرد.

ولی دم یکی از کشته شدگان کهریزک نسبت به صحبت‌های مرتضوی دادستان سابق تهران در پایان جلسه قبلی رسیدگی به پرونده کهریزک انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالحسین روح‌الامینی در پایان چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات متهم در پرونده کهریزک در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت‌های مرتضوی که گفته بود اگر روح‌الامینی وظیفه‌ی پدری‌اش را به جا می‌آورد این اتفاق نمی‌افتاد، گفت: من بیانات ایشان را خواندم، ولی مرغ پخته هم به این بحث‌ها می‌خندد.

وی ادامه اداد: مگر هر کسی با وزیر و وکیلی رابطه نداشته باید بچه‌ی او را ببرند در یک جایی بکشند؟

روح‌الامینی افزود: نوشته‌های طنزنویس‌ها را بعد از مصاحبه ایشان بخوانید. بخوانید ببینید حقوقدانان و قضات چه گفته‌اند؟ پاسخ این سوال‌ها را از ایشان بپرسید.

پدر یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک تصریح کرد:‌ من مسوولیت پدری‌ام را همان موقع انجام داده‌ام. از کسانی که دست‌اندرکار بودند، از فرمانده سابق سپاه، از قائم مقام سابق ناجا و از دوستانی که در قرارگاه ثارالله داشتم موضوع را پیگیری کردم. خودم و بچه‌هایم به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه حضوری داشتیم. پسر ارشدم به کهریزک مراجعه کرد اما کسی پاسخگوی کسی نبود. همچنان که تا امروز هم آقایان در دادگاه پاسخگوی واقعی اتهاماتشان نیستند.

وی اظهار کرد: ما از روز اول هم گفته‌ایم که حداقل توقع‌مان قبول مسوولیت، عذرخواهی، استعفا و برکناری است و در صورتی که این‌ها رخ ندهند محاکمه است.

روح‌الامینی ادامه داد: متاسفیم که به این نقطه رسیده‌ایم و تا آخر هم ایستاده‌ایم و مسوولیت پدری‌امان را هم به نحو احسن انجام خواهیم داد.

وی گفت: از پسر ما که گذشت ان‌شاء‌الله برای فرزندان مردمی که آشنا و پارتی در این کشور ندارند این رویه‌ها تکرار نشود، تا آقایانی که مسوولیتی به عهده می‌گیرند پاسخگو باشند.

روح‌الامینی در واکنش به صحبت‌های قاضی "ع - ح" مبنی بر این‌که اگر شهود معرفی شده توسط روح‌الامینی از متهمان پرونده باشند حق ادای شهادت ندارند، گفت: آیا ایشان سخنگوی قوه قضاییه هم شده است؟

وی درباره‌ روند چهارمین جلسه دادگاه کهریزک گفت: امروز نوبت به شهود نرسید. همه وقت دادگاه به اظهارات آقای ح و وکیل مدافع او اختصاص یافت. دادگاه نیمه تمام ماند و تا روز چهارشنبه هم تنفس اعلام کردند.

روح‌الامینی گفت: دادگاه همچنان غیرعلنی است و قاضی محترم نیز طرفین را از مصاحبه منع کردند.

وی گفت:‌ روند برگزاری دادگاه خیلی خوب است منتهی کسی که در حال غرق شدن است به هر تخته پاره‌ای دست می‌زند.

پدر یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک گفت: ما در جلسه دوم تقاضای احضار شهود را به دادگاه دادیم و تصمیم در این باره با دادگاه است، ولی هنوز نوبت به شهود نرسیده است.

وی با بیان این‌که « در جلسه امروز تنها دفاعیات متهم ردیف دوم و وکیل مدافع او ارائه شد» گفت: همچنان آثاری از پشیمانی را در متهمان پرونده نمی‌بینیم.

به گزارش ایسنا، مصاحبه روح‌الامینی با خبرنگاران با واکنش پدر کامرانی از دیگر کشته شدگان حادثه کهریزک روبرو شد.

او معتقد بود که با توجه به تاکید رییس دادگاه باید از انجام مصاحبه‌ با رسانه‌ها پرهیز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۴:۳۸

جناب روح‌الاميني منظور جناب مرتضوي از وظيفه پدري اين بوده كه يعني شما خوب بچه‌‌ات‌ رو تربيت نكردي كه بره تظاهرات و اون اتفاق بيفته نه اينكه وقتي گم شد چرا دنبالش نرفتي. آره داداش!