• چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 92020402652

تایید زمان برگزاری مذاکرات ایران و آژانس از سوی سخنگوی آمانو

تایید زمان برگزاری مذاکرات ایران و آژانس از سوی سخنگوی آمانو

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاریخ انجام دهمین دور از مذاکرات میان نمایندگان ایران و آژانس را 25 اردیبهشت اعلام کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاریخ انجام دهمین دور از مذاکرات میان نمایندگان ایران و آژانس را 25 اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز به نقل از گیل تودور، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد: آژانس و ایران توافق کرده‌اند دور دیگری از گفت‌و‌گوها را در تاریخ 15 مه (25 اردیبهشت) در وین برگزار کنند.

وی افزود که « هدف از این نشست نهایی کردن یک رویکرد ساختاری برای حل مسایل باقی مانده مربوط به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌یی ایران است».

به گزارش ایسنا، ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌یی خود تاکید داشته و اعلام کرده است به دنبال سلاح هسته‌یی نیست.

این نشست یک هفته پیش از انتشار گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌یی ایران و در آستانه نشست 3-7 ژوئن (13-17 خرداد) شورای حکام صورت می‌گیرد که در آن بار دیگر مساله هسته‌یی ایران در دستور کار خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه انتظار می‌رود در گزارش آژانس درباره ایران نشان داده شود که ایران به گسترش برنامه هسته‌یی خود ادامه داده است.

از زمان انتشار گزارش نوامبر 2011 آژانس درباره ایران تا کنون 9 دور از مذاکرات میان ایران و آژانس برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفته است: مذاکرات بعدی ایران و آژانس 25 اردیبهشت در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

سلطانیه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز سه‌شنبه (3 اردیبهشت) پس از چند دور رایزنی میان مقامات ایران و آژانس توافق شد تا مذاکرات بعدی دو طرف 25 اردیبهشت در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس در وین برگزار شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای گفت‌وگو با آژانس اظهار کرد که این توافق عزم سیاسی و حسن نیت ایران را برای همکاری با آژانس در راستای رفع ابهام‌ها و اثبات بی‌اساس بودن ادعاهای برخی کشورها و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران نشان می‌دهد.

دور قبلی مذاکرات ایران و آژانس بهمن‌ماه 1391 در تهران برگزار شد.

همچنین ریاست هیات ایران در مذاکره با آژانس را علی‌اصغر سلطانیه بر عهده دارد و از سوی آژانس نیز هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها، ریاست هیات را عهده‌دار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha