• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92020100052
  • خبرنگار : 71186

مشاور انجمن خودروسازان مطرح کرد:

کاهش قیمت‌ صنعت خودرو را نابود می‌کند

کاهش قیمت‌ صنعت خودرو را نابود می‌کند

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: کاهش 20 - 30 درصدی قیمت خودرو نابودی صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: کاهش 20 - 30 درصدی قیمت خودرو نابودی صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.

داوود میرخانی رشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به اینکه در صورتی که شورای رقابت خواستار کاهش 20 - 30 درصدی قیمت‌ خودروها شود، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار کرد: صنعت خودرو در حال از دست دادن قطعه‌سازان به عنوان شریان‌های حیاتی خود بوده و کاهش 20 - 30 درصدی قیمت‌ها به معنای شلیک تیر آخر به این صنایع خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز بسیاری از قطعه‌سازان با ضرر و زیان و تنها برای حفظ صنعت خودرو به تولید قطعات ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت 20 - 30 درصدی به معنای آن است که خودروساز نه تنها نمی‌تواند قیمت قطعات دریافتی از قطعه‌ساز را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد بلکه در مواردی نیز باید قیمت این قطعات را کاهش دهد که این موضوع معنایی جز نابودی صنعت قطعه در ایران نخواهد داشت.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: مشکل صنعت خودرو، دولتی بودن مدیران آن است که موجب می‌شود آن‌ها دستورات صادر شده برای کاهش قیمت‌ها را بپذیرند در حالی که می‌دانند این کار به صلاح صنعت خودرو نخواهد بود.

وی افزود: اما نکته قابل تامل این است که شاید بتوان به خودروساز دولتی زور گفت که محصولاتش را زیر نرخ تمام شده عرضه کند اما واحدهای قطعه‌سازی متعلق به بخش خصوصی بوده و مطمئنا راضی به ادامه فعالیت با ضرر و زیان نبوده و از گردونه تولید خارج خواهند شد.

میرخانی رشتی اضافه کرد: بنابراین پذیرش یا عدم پذیرش کاهش 20 - 30 درصدی قیمت خودرو بستگی به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بنگاه‌های خودروسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت دارد که براساس مصالح صنعت خودرو و قطعه تصمیم‌گیری خواهند کرد یا براساس مصالح دیگر.

وی تصریح کرد: اگر خودروساز نتواند با حداقل سود مشروع به فعالیت خود ادامه دهد دیگر نقدینگی لازم برای ادامه فعالیت را در اختیار نخواهد داشت زیرا هزینه‌های تولید در واحدهای صنعتی از محل سود سالانه این شرکت‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۶

تو دنیا تو بازار رقابتی خودرو نه انحصاری شما، تمام اقساط بدون بهره می فروشند و سودشون جزئیه بعد شماها بازار 75 میلیونی تو قبضه دارین با این محصولات بی‌کیفیت نابود می‌شه؟! یا طمعتون زیاده؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۹:۵۲

همه خرید خودرو از شرکتهای خودروساز را تحریم کنید و کسانی که مثل من پیش‌خرید کرده‌اند مثل من نه انصراف دهند و نه پول زور اعلام شده را پرداخت کنند. اون‌وقت خودروسازان محترم شب شام برای خوردن نخواهند داشت و حساب کار دستشان می‌آید و می‌فهمند بدون ما هیچ نیستند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۱

تا حالا که همه جوره سود کردید، حالا هم اگر 10 - 20 درصد ارزان کنید باز هم 100 درصد سود شما تضمین شده، دارید به مرگ می گیرید که به تب راضی شویم؟ نه عزیزان ما بیداریم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۳

خیلی پرادعا هستن این انجمن خودروسازیها! منظور از نابودی قطعه‌سازان، نابودیه صنایع کشور دوست و برادر چینه؟! خدایی ما که بالاخره یک گوشه‌ای از یک چیزهایی خبر داریم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۶

اگه واقعاً اینجوریه که می‌گی آقای مشاور! پس جمع کنید این صنعت بی‌خاصیت رو!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۸

ان‌شاءالله ورشكست بشه این صنعت خودرو که تا حالا جون صدها هزار ایرانی رو گرفته! باید اجازه بدن مردم خودروی دلخواهشون رو بخرن نه این آشغال هارو. واردات باید آزاد بشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۰

آقاي لگن‌ساز!(به‌اصطلاح‌خودروساز)، بهترین و باامنیت‌ترین خودرو تو کشوری که مثل ما صنایع مادر نداره، 20 هزار دلاره. اون‌وقت این به‌اصطلاح خودروي شما 20 میلیون می‌ارزه. از ايسنا هم خواهش می‌کنیم دیگه با اینها که همش از این شاخه به اون شاخه می‌پرن مصاحبه نکنید. اين آقا کم آورده، نگران قطعه‌ساز شده...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۷

خدا از دهانتون بشنوه. من كه بدم نمياد تك به تك تعطيل بشين تا اينهمه قطعات بنجولتون به اين مردم نفروشين!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۳

مگه نمی‌گفتید خودروي ملی؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۳

متاسفانه باید به اطلاع برسانم که در تماس تلفنی با ایران‌خودرو در مورد اشخاصی که دعوتنامه با نرخهای نجومی تجاری صادر شده، (تحویلیهای اسفند 91 و فروردین 92)، گفتند وقتی دعوتنامه صادر شود قیمت قطعی بوده و قابل تغییر نخواهد بود و کاهش قیمتهای شورای رقابت به ما اعمال نخواهد شد. واقعا از همه‌ی اشخاصی که حقشان پایمال شده خواهشمندم اعتراض خود را اعلام كنند. با این وصف قیمت اسفند 91 از قیمت سال 92 گرانتر خواهد بود!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۰۱

چرا اين بازيها رو درمياريد؟ فكر كرديد مردم عقل ندارن؟ قطعه‌ساز ضرر ميكند؟ مگر مردم بدبخت كه پول اين قطعه‌هاي آشغال رو ميدهند ضرر نميكنند؟ پارسال يه 206 خريديم به دو ماه نرسيده بود كه پلوس‌ها و جلوبندي ماشين تركيد. در حالي كه ماشين 30 كيلومتر هم راه نرفته بود. به ايران خودرو هم مراجعه كرديم گفتند به ما ربطي ندارد. قطعه ها را شركت ديگري ميسازد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۱۰

تنها راه حل نخریدن است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۳

اگر ضررده هستید جمع کنید برید. مردم که نباید جور بی‌مدیریتی خودرو سازان و قطعه سازان را بکشند. این تذهبون؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۵

در پاسخ به عبارت "کاهش قیمت صنعت خودرو را نابود می‌کند"، افزایش قیمت خودرو، خوراک و پوشاک هم مردم رو نابود کرده. یعنی به عبارتی اون 75 میلیون مهنای یک میلیون نفر رو!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۶

چرا صورت مساله رو پاک می کنیم افزایش قیمت، حاصل مدیریت ضعیف دولت و کم شدن 4برابری ارزش ریال هست انگار دولت بی‌گناهه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۸

اگه دولت یک بار تعرفه واردات خودرو خارجی را کم کنه اونوقت می بینی که خودرو ساز ایرانی باز هم مثل قبل منت می کشه پراید رو بده 7 میلیون.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۸

خدایا به مهدی(عج)‌ات قسم این مملکت را از شرر صنعت سرطانی خودرو محفوض بدار! آمین. خدایا 80 میلیون نفر انسان را از شرر 800 هزار قطعه‌ساز بیسواد و تنبل محفوظ بدار. خدایا...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۹

ای خدا تو شاهد هستی سالهاست تحت انحصارطلبی‌هایی ما و خانواده هامون سوار ماشین هایی می‌شدیم که دست کم یکی از اعضای فامیل و خانواده در این ماشینهای ناایمن جان خودشون رو از دست می دادند،‌ ای خدا تو شاهدی که فقط در روزهای تعطیل عید چقدر کشته داریم به خاطر همین خودروهای ناایمن. ای خدا خودت شاهدی که جیبهاشون اینقدر گشاد شده که حتی تابوت زنده‌ای رو که ازش حرف می‌زدم دارن به اسم خودرو با قیمت 20 میلیون می‌فروشند... خدایا کرمت رو شکر. مگه نمی‌گن آه مظلوم می‌گیره؟ مگه نمی‌بینی این همه بی‌عدالتی و اجحاف رو... پس چرا کاری نمی کنی... خدایا این آه یه جوان هست که تعدادی از عزیزانش رو در همین خودروها از دست داده... خدايا...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۱

این هم یه بازیه یه بازی!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۱

ارزان هم شد نخرید تو رو خدا.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۹

برخي هر چي بگيد و بارشون كنيد حقشونه، لگن‌سازان!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۱

مردم همه ورشکست شدند فکر قطعه هستید این همه پول ازکجا بیاد برای خرید خودرو؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۸

این صنعت خودرو از اول هم ورشکسته بوده، این که یک ماشین و فقط با تغییر مدل چراغ هاش با کمک انحصار 30سال به مردم بدبخت بفروشید شد صنعت خودروسازیه؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۷

برخي آقایون لگن‌ساز عدت کردن به پول مفت و کلان خوردن از جیب برخي مردم همیشه بدبخت! طوری که حاضر نیستن از این سود یک ریال هم کم بشه! بابا حالا این دفعه یه ذره کمتر بخورین. حالا چون مردم مجبورن شما هم باید...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۳:۵۹

دوست خودروساز من، چه اصراری داری این صنعت ادامه به کار بده بگید ما نمیتوانیم و خلاصه تعطیل کنید. کره جنوبی هم با ما شروع به کار کرد ما کجا، اونا کجا؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۶

واقعاً جای تأسفه که بعد از افزایش 100 درصدی قیمت خودرو حالا اگه 20 تا 30 درصد کم بشه تیر خلاص محسوب میشه...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۲

برای کم کردن 30 درصد از 140 درصد افزایش قیمت طی یک سال چه داستانهایی که نمی‌سرایند. اگه این صنعت با جلوگیری از گرانفروشي از بین خواهد رفت امروز بهتر از فرداست.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۴

کاش تیر آخر را زودتر بزنند تا ما هم مثل سایر ملل نفت‌دار خلیج فارس ماشین های بهتر سوار شویم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۲۱:۵۸

چیه مردم ما از عربها کمتره که نمی‌ذارید ماشین خوب سوار شن؟ چرا واردات ماشین آزاد نمیشه؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۶

مردم بدبخت چه گناهی کردن؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۱

«حداقل سود مشروع» یعنی چی؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۲

بابا همش فیلمه. مردم نخرید نخرید تا خودرو لگنشون رو یا درست کنن یا جمع کنن!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۴

اقای محترم از خواب بیدار شو مثل اینکه متوجه نیستی خودرویی که تولید می‌کنی نصف قیمت فروش هم هزینه نداره...!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۶

شما نگران زيان شركتهاي خودروسازي نباشيد در زمان ركود و زيان پاداشهاي چندصدميليوني هيات مديره و دست اندركاران صنعت خودرو را مي‌پردازد!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۸

خدمت جناب آقای داوود میرخانی رشتی عرض کنم که با وضعیت موجود و افزایش قیمت های مکرر و بی رویه ماههای گذشته شک نداشته باشید که اگر کمتر از 20 -40 درصدی قیمت ها باید فاتحه شرکتهاي خودروساز داخلی را خواند و علت آن کاملا واضح و مبرهن می‌باشد. شاید خودروسازها فکر می کنند مثلا با مجاب کردن شورای محترم رقابت مبنی بر کاهش قیمتی مثلا حدود 10 درصد و با اعلام قیمتهای جدید به مردم، ملت برای خرید این خودروها صف می‌کشند. اینجانب با توجه به اینکه در این چند وقت اخیر کاملا نوسانات قیمت ها و اظهار نظر مسئولین مرتبط و علی الخصوص اظهار نظر و تصمیمات و برنامه خریداران منتظر اعلام قیمت را زیر نظر داشته و رصد می نموده ام و ماحصل بررسی موارد اعلام شده توسط اینجانب نشان می دهد که در صورت کاهش کمتر از 20 -30 درصدی قیمتها، شرکت خودروساز با عدم رغبت خریداران برای خرید مواجه خواهند شد. و به نظر می رسد خودروسازها باید یکی از 2 راهکار زیر را انتخاب نماید:

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۰

1- کاهش حدودا 20-40 درصدی قیمتها برای راغب کردن خریداران. 2- کاهش قیمت کمتر از حد مورد انتظار خریداران(مثلا 10-15 درصد) و سپس بعد از ملاحظه‌ی عدم استقبال خریداران مجددا دو عکس العمل خودروسازان محتمل می‌باشد: یک: شروع یه دعوای زرگری دیگر و بازی جدید خودروسازها و مثلا وزیر محترم یا اینکه مثلا رییس جمهور محترم مجددا اعلام کنند: خودرو کیلویی چند!؟ و دوباره کاهش قیمت مدنظر خریداران به بهانه دستور دولت در جهت ایجاد رغبت خریداران اعمال خواهد شد و چه بهتر که این امر هم اینک اتفاق بیافتد که خریداران و ملت آگاهند و عملشان را با عکس العمل پاسخ خواهد داد. دوم: اینکه خودروسازها به علت سوءمدیریت و عدم رعایت معامله دو سر سود با خریداران و اصرار بر قیمتهای خود موجب نابودی این شرکتها را خواهند شد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۱

بنابراین جناب آقای داوود میرخانی رشتی؛ به نظر می رسد که برای جلوگیری از نابودی شرکتهای خودروسازی بهترین کار که همانا کاهش مد نظر مردم می باشد رو اعمال کنید و بدانید که به قول یارو گفتنی: این تو بمیري از اون تو بمیري‌ها نیست برادر. حال صلاح کار خویش خسروان دانند. از خبرگزاری محترم خواهشمندم در خصوص پیش بینی اینجانب طی چند ماه آینده بررسی لازم را بنمایند و قطع یقیق مهر تأییدی محکم بر آن خواهد زد. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۵

مردم، تو رو خدا تحریم کنید این لگن‌سازها رو. پول به تاکسی بدید اما ماشین نخرید تا ور بیافته این خودروسازها تا ان‌شاءالله تعرفه واردات بیاد زیر 10 درصد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۷

اولا که خدا کنه اصلا صنعت لگن‌سازی ما ورشكست بشه دیگه حداقل خیالمون راحته که دیگه نیست شاید اونوقت فکری به حال واردات خودرو بشه. ثانیا در جواب دوستمون که گفته قیمت 91 از 92 گرونتره باید بگم دوست عزیز(از ماست که بر ماست) زمانی که خودمون فرهنگ مصرف نداریم و وقتی که کالایی توی ایران گرون بشه بر خلاف کل دنیا به جا تقاضای کمتر ان کالا همه هجوم به خریدش میبرن خوب معلومه که به این روز دچار می‌شیم. به امید روزی که همه ایران فرهنگ مصرف رو یاد بگیرن تا اینجور از طرف این لگن‌سازها و...در حقشون اجحاف نشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۰

نخريد اقا نخريد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۲

خداوکیلی ما که راضی نیستیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۳:۳۳

به خاطر انتخابات صنعت خودرو را نابود نکنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۳:۳۳

خودروسازی نابود می‌شود یا سودهای کلان مدیران خودروسازی کاهش می‌یابد؟! 200 برابر گران کنید بعد کاهش 30 درصدی را ورشکستگی اعلام کنید!...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۴:۱۳

بنده به عنوان يك جوان تحصيلكرده توي اين مملكت از اينكه بعد از دو سال كار نتونستم حتي يك پرايد مدل82بخرم شديدا احساس حقارت ميكنم. اين آقا مگه نمي‌گه قطعه ساز داخلي ضرر ميكنه؟ اگه قطعات خودروها رو قطعه‌سازهاي داخلي توليد ميكنن پس چرا قيمتاشون رو با قيمت دلار بالا بردن؟ همه اين حرفا بوي اجحاف در حق ملت ميده. اينا همونايي هستن كه پاداشهاي چند ميلياردي گرفتن الان دارن به پشت پرده اي‌ها علامت مي‌دن! كجايند ببينن ساكنين مناطق مرزي آزاد تجاري خودروهاي شاسي بلند آمريكايي رو فقط با 40-50 ميليون سوار ميشن. اين همه مدت با بازار انحصاري... شوراي رقابت هم هيچ چي. مگه خودروسازاي ما دولتي نيستن؟ پس چرا در برابر قيمتهاي پيشنهادي دولت مقاومت مي‌كنن؟ شورا يا هر ارگان ديگري اگه توانش رو داره اين‌همه وقت رو تلف نكنه. يه بار قيمت رو اعلام كنه والسلام.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۴:۱۶

انچه كه صنعت خودرو را از بين برده و خواهد برد وجود برخي افراد در اين صنعت است كه به اسم انجمن و مشاور شيره اين صنعت را مكيدند و جان و مال مردم را به خطر انداختند!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۴:۴۶

افزایش قیمت غیرقانونی حرام نیست؟...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۵:۵۸

آقایی که این حرفا رو زدی، اگه بخاطر این حرفهای بی‌اساس حق حتی 1 نفر ضایع بشه مسئولی مسلمان...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۶:۰۵

آقا! تو کدوم کشور دنیا کارخونه ماشین می‌سازن تا ضرر کنن؟ مجبورین مایشن بسازین با ضرر؟ شما که دست به وارداتتون خوبه! بزنین تو کار دلالی ماشین! اینطوری حداقل ما قوطی روغن نباتی رو اون هم با منتی که سرمون می‌ذارین نمی‌خریم!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۶:۳۵

ان‌شاءالله زودتر در این کارخونه‌های اسباب بازی رو تخته کنند اینا ماشین نیستن بخدا! یک نگاهی به کشورهای همسایه بندازید که چه ماشینهايي سوار میشن...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۱۸:۰۴

یکی از ابزارهای حفظ سهم بازار و فروش توجه به بازخورد مشتریان و ندای ایشان می باشد. خوب فکر کنم آقایون به اصطلاح مدیر چه در سطح دولت و چه در سطح تولید به اندازه کافی این بازخورد را شاهد بودن پس اگر واقعا معنی استاندارد مدیریت را فراموش نکردن بیایند با مدیریت صحیح این خودکرده را تدبیر نیک کنند که البته مردم تاکنون با نجابت تمام هزینه انحصار این صنعت را پرداختن...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۲۱:۱۰

به نظرم اگه قراره بعد این چند ده سال صنعت خودرو الان برگردن بگن نابود میشه پس بذار بشه صنعتی که برای ملت و مردم سود نداشته باشه غیر یکسری مدیر و افراد خاص این صنعت. این‌جوری می‌گفتن آزاد بشه واردات ما رقابت می‌کنیم!؟

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۲۱:۵۴

دوست عزیز صنعت خودروسازی نابود شه و 5 میلیون بیکار شن بهتره یا حق 70 میلیون ضایع شه. درش رو ببندید ما که قدرت رقابت نداریم به خدا همش هزینه‌ی زیادی میشه این همه بیکار داریم این 5 میلیون هم روش!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۱ ۲۳:۱۴

ببینید دوستان بیایید کمی منطقی فکر کنیم در کشوری که خودروسازها دولتی هستند این یه امر طبیعی هست که وقتی دولت پول کم بیاره خیلی راحت میاد خودرو یا دلار رو گرون میکنه و اینطوری کمبودش رو از جیب مردم بیچاره جبران میکنه دوستان اینا همش فیلمه چرا فقط خودرو مورد بحث هست دلاری که دولت مصرف میکنه 1200 تومن ولی دلاری که مردم مصرف می‌کنند 3500 تومن این خودش اجحاف هستش و من این رو تقصیر دولتی‌ها نمیدونم بلکه تقصیر خودمون هست تا می‌شنویم چیزی گرون شده با تمام قوا میریم سمتش تا او جنس رو بخریم ولی در کشورهای دیگه برعکس عمل می‌کنند نمیخرند تا اوضاع رو به نفع خودشون برگردونند. از ماست که برماست.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۲ ۰۰:۰۶

بس کنید ترو به خدا یک كم از اون سودهای هنگفتی که تو این 30سال به جیب زدین رو برگردونین مشکل حل میشه آخه مگه ماشین شما چی بیشتر از ماشینای روز اروپایی بیشتر داره که باید از اونا گرونتر باشه بابا مردم در سال 2013 زندگی میکنن نه 1980.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۲ ۰۱:۴۱

روز شماری می‌کنم که در این کارخونه‌های به اصطلاح خودروساز رو ببندن شورش رو دراوردن با این ماشین ساختنشون ماشینای 20-30 سال پیش رو به قیمت نجومی میدن دست مردم بعد منت هم می‌ذارن. آخه ما مسلمونیم همین کشورهايی که ما بهشون می‌گیم کفار ببینید چقدر رو ایمنی ماشین حساسن چقدر فکر جون مردوماشونن اون وقت قیمت ماشیناشون رو هم مقایسه کنید. همین کشورهای همسایه مثل عراق و اینا رو ببینید با پولی که ما به پراید و پژو می‌دیم چه ماشینهایی سوار می‌شن... حیف يك ریال که بدی پول به ماشین ایرانی. واردات خورو رو آزاد کنن پول گمرک رو بردارن ببینم کی این آشغالها و تابوتای متحرک رو سوار می‌شه. ســـــکوت مـــــــی‌کـــنم بالاتر از فریاد...!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۲ ۰۳:۵۷

به عقیده مردم، خودروسازان باید به جرم اخلال در نظام اقتصادی مملکت در شرایط بحران اقتصادی محاکمه شوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۲ ۰۴:۰۱

ما به صنعت خودروسازی دشمنی نداریم اصل حرف ملت ایران با مدیران محتکر و اخلالگران نظام اقتصادی می باشد.