• جمعه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92013011903

موفقیت محققان در پرورش استخوان از چربی

موفقیت محققان در پرورش استخوان از چربی

یک شرکت زیست‌فناوری موفق به ایجاد شیوه‌ای برای تبدیل چربی اضافی به استخوانهای جدید برای جایگزینی ساختارهای استخوانی آسیب‌دیده شد.

یک شرکت زیست‌فناوری موفق به ایجاد شیوه‌ای برای تبدیل چربی اضافی به استخوانهای جدید برای جایگزینی ساختارهای استخوانی آسیب‌دیده شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با این یافته‌های جدید شرکت Bonus Biogroup می‌تواند به میلیونها انسان در سراسر جهان که از بیماریهای استخوانی مانند آرتروز و عفونت استخوان رنج برده یا افرادی که تصادفات منجر به آسیبهای جبران‌ناپذیر به استخوان داشته‌اند، کمک کند.

پس از اسکن استخوانهای بیمار برای تعیین شکل آنها، این سلولها در یک چارچوب پرورش یافته، سپس برای دو تا سه ماه در یک قالب قرار گرفته و یک استخوان کاملا جدید را به وجود می‌آورند که جای استخوان معیوب را خواهد گرفت.

فرآیند استخراج سلول نسبت به اعمال جراحی جایگزینی استخوان امروزی بسیار غیرتهاجمی‌تر است. در این عملها که بسیار دردناک بوده و نیاز به مراقبت پس از عمل طولانی دارند، تکه‌ای از استخوان بیمار گرفته شده و به شکل مشابه نمونه نیازمند جایگزینی درآورده می‌شود.

در این رویکرد جدید، با استفاده از لیپوساکشن، مقداری از سلولهای چربی شکم فرد گرفته شده و آنها را به شکل سلول استخوان پرورش می‌دهند.

در حال حاضر این فرآیند تنها بر روی موشها انجام شده اما به گفته دانشمندان، کارآزمایی‌ها بر روی انسان به زودی طی سه سال آینده آغاز خواهد شد.

این ابتکار جدید که تولید آن پنج سال به طول انجامیده، می‌تواند همچنین در دندانپزشکی نیز مورد استفاده قرار بگیرد چرا که بسیاری مواقع کاشتهای دندانی به دلیل فقدان ساختار استخوانی نمی‌توانند ریشه بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha