• چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 92012810716
  • خبرنگار : 71129

تلاش پلیس آمریکا برای شناسایی مظنونان بمب‌گذاری بوستون

تلاش پلیس آمریکا برای شناسایی مظنونان بمب‌گذاری بوستون

همزمان با ارزیابی بقایای وسایل انفجاری در بمب‌گذاری بوستون آمریکا توسط کارشناسان، بازرسان آمریکایی نیز اعلام کردند که اقدامات برای به دام انداختن مظنونان ماراتن خونین همچنان ادامه دارد.

همزمان با ارزیابی بقایای وسایل انفجاری در بمب‌گذاری بوستون آمریکا توسط کارشناسان، بازرسان آمریکایی نیز اعلام کردند که اقدامات برای به دام انداختن مظنونان ماراتن خونین همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بمب‌گذاری روز دوشنبه در مسابقات دو ماراتن خونین بوستون را محکوم کرد. در این حملات سه تن کشته و بیش از 170 تن نیز زخمی شدند. این حمله یک «اقدام تروریستی» خوانده شد.

اوباما که قرار است روز پنج‌شنبه در مراسم ویژه‌ یابود قربانیان این بمب‌گذاری‌ها شرکت کند، گفت که «هنوز هیچ مدرکی در خصوص این مساله که چه کسی این حمله را ترتیب داده در دست نیست». اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نیز گفته که «تاکنون هیچ کس مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است».

همچنین حمله روز دوشنبه هفته جاری مرگبارترین حمله علیه غیر نظامیان در ایالات متحده از 11 سپتامبر سال 2001 میلادی محسوب می‌شود.

رئیس اداره اف.بی.آی در بوستون گفت: مقام‌های آمریکایی تمام آژانس‌های اطلاعاتی را با بیش از یک هزار افسر در بوستون به خدمت گمارده‌اند تا افراد مظنون دستگیر شوند.

این مقام مسئول گفت: این یک تحقیقات جهانی محسوب می‌شود و ما تمام جهان را می‌گردیم تا مسئولان و عاملان این جنایت را بیابیم. همچنین ساچمه، میخ و تکه‌هایی از نایلون سیاه رنگ در محل انفجار یافت و به کارشناسان تحویل داده شد.

گفته می‌شود این چنین بمب‌هایی که ساده و راحت ساخته می‌شوند احتمالا در عراق و افغانستان به کار گرفته می‌شوند. با این حال طالبان پاکستان هرگونه دست داشتن در این بمب‌گذاری را رد کرد.

رئیس اداره اف.بی.ای بوستون همچنین گفت: تحقیقات در خصوص مظنونان و انگیزه‌های انجام این حملات همچنان ادامه دارد.

کمیسیونر پلیس بوستون نیز گفت: در جریان این دو بمب‌گذاری که به فاصله 13 ثانیه و در فاصله 100 متری از هم صورت گرفتند، 176 تن زخمی شدند که وضعیت 17 تن وخیم است. میانگین سن کشته شدگان و زخمی‌ها بین دو تا 71 سال است. در میان این افراد 9 کودک نیز دیده می‌شوند.

در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این «انفجارهای وحشیانه» را محکوم کرد، شهرهای نیویورک، لس آنجلس و سان فرانسیسکو اقدمات و تدابیر امنیتی خود را افزایش داده‌اند.

انفجار بوستون

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha