• سه‌شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 92012710533

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو:

سد نزدیک به محل زلزله مشکلی ندارد/ آب و برق سراوان وصل است

سد نزدیک به محل زلزله مشکلی ندارد/ آب و برق سراوان وصل است

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با تاکید بر این‌که مشکل خاصی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه آب، برق و فاضلاب وجود ندارد، اعلام کرد: آب و برق شهر سراوان وصل است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با تاکید بر این‌که مشکل خاصی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه آب، برق و فاضلاب وجود ندارد، اعلام کرد: آب و برق شهر سراوان وصل است.

میثم جعفرزاده - مشاور وزیر - در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه بعد از وقوع زلزله در استان سیستان و بلوچستان در نخستین اقدام، تیم امداد به سمت سد ماشکید اعزام شد، گفت: این سد در محدوده 70 تا 80 کیلومتری سراوان قرار دارد و پس از بازرسی‌های فنی مشخص شد که مشکل خاصی در حوزه سد ماشکید وجود ندارد.

وی افزود: خطوط آبرسانی درمنطقه زلزله‌زده نیز مشکلی نداشت و پس از حضور تیم شرکت آب و فاضلاب در منطقه گزارش داده شد که فعلا مشکل خاصی در حدی که که از استان‌های دیگر درخواست کمک شود، وجود ندارد و مشکلات موجود نیز سطحی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با اشاره به این‌که پنج پست برق 63 به 20 کیلوولت درمنطقه زلزله‌زده وجود دارد، گفت: مشکل خاصی در این پنج پست برق به وجود نیامده و تنها یکی از خطوط 20 کیلوولت آسیب دیده بود که در مدت زمان کوتاهی مشکل آن برطرف ‌شد.

جعفرزاده تاکید کرد: ‌به خاطر نبود تراکم جمعیت در منطقه زلزله‌زده در حوزه آبرسانی و برق، مشکل خاصی به وجود نیامده است.

آماده‌باش استان‌های معین

وی با اشاره به این‌که به استان خراسان جنوبی (استان معین برای کمک‌رسانی ) آماده‌باش داده شده است، گفت: به شرکت توزیع برق و شرکت آب و فاصلاب استان خراسان جنوبی آماده‌باش کامل دادیم که در صورت بروز مشکلات احتمالی سریعا به منطقه اعزام شوند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با اشاره به این‌که شهر خاش نیز تیم امداد خود را به سمت سراوان فرستاده است و خود مشکلی ندارد، گفت: محل اصلی زلزله بین گشت و مرز بوده که خوشبختانه آن منطقه خالی از سکنه است؛ نزدیک‌ترین منطقه به مرکز زلزله سراوان است که بیشترین تراکم جمعیتی را دارد.

جعفرزاده گفت: در نخستین اقدام با سازمان مدیریت بحران تشکیل جلسه‌ دادیم و پس از تقسیم کار با استفاده از خطوط PLC (خطوطی که برای دیسپاچینگ استفاده می‌شود و ارتباط را برای تعیین وضعیت برقی برقرار می‌سازد) نارسایی‌های موجود بررسی و سریعا رفع شد.

مشاور وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: به تیم‌های امداد استان سیستان و بلوچستان و استان‌های معین آماده باش داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha