• سه‌شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92012710457

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک:

زلزله امروز سراوان هیچ ارتباطی با زلزله اخیر بوشهر ندارد

زلزله امروز سراوان هیچ ارتباطی با زلزله اخیر بوشهر ندارد

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گسل مسبب زلزله عصر امروز سراوان را شمال زون برونرانش گسل مکران عنوان کرد.

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گسل مسبب زلزله عصر امروز سراوان را شمال زون برونرانش گسل مکران عنوان کرد.

دکتر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص زلزله 7.5 ریشتری سراوان استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این‌که در قانون زمین لرزه، شکستگی رخ می دهد، شکستگی این زلزله نرمال است که برای شمال گسل مکران اتفاق قابل انتظاری است.

وی درباره سابقه رخداد زمین لرزه در این منطقه از کشور گفت: 30 سال پیش در همین منطقه زمین لرزه‌ای با بزرگای 6.7 ریشتر رخ داده است.

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خصوص ارتباط زمین لرزه سراوان با زمین لرزه چندی پیش بوشهر گفت: گسل‌های مسبب این دو زمین لرزه هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

وی با بیان این‌که موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در محل وقوع زمین لرزه ایستگاهی ندارد، تصریح کرد: در شمال و جنوب غرب این منطقه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دارای ایستگاه است اما باید درنواحی جنوب شرق این منطقه ایستگاه ثبت زمین لرزه راه اندازی شود. البته از سال گذشته با کمک استانداری سیستان و بلوچستان درصدد احداث این ایستگاه هستیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که امکان استفاده از ایستگاه‌های کشورهای همسایه برای ثبت زلزله‌ها فراهم است هم اکنون در ثبت زلزله‌های بزرگ مشکلی در تعیین پارامترهای زلزله نداریم.

به گفته رییس مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک در منطقه وقوع زمین لرزه گسل‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به گسل های موجود در کوه‌های بشاگرد و جنوب جازموریان اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که زلزله سراوان دارای بزرگی بالایی بوده و عمق زیادی نیز دارد در شعاع زیادی از کانون زلزله احساس شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۷:۲۲

به نظر من کار آمریکا است از harp استفاده کرده تا به این وسیله بتواند نیروگاه بوشهر را نابود کند!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۷:۲۶

دوره آخرالزمانه با این گرانیها!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۸:۳۲

زلزله بزرگ تو خونه‌هاست كه امدادرساني ندارند و هر روز داره كشته مي‌ده!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۱۹:۳۹

اين همه هشدارها رو جدي بگيريد. مسئولان تو ساخت سازه‌ها دقت بشتري داشته باشن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۲۱:۴۳

به نظر من این صدای کسانی هستش که هر روز دارن توی این وضعیت مملکت دست و پا میزنن ولی کسی نسیت که بشنود. با یارانه هم ارتباط مستقیمی داره.