• سه‌شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 92012709808
  • خبرنگار : 71038

در دیدار علما و نخبگان نیجر

احمدی‌نژاد: قدرت‌های فاسد جهانی به بن‌بست رسیده‌اند/مستکبران در جامعه بشری حاکم شده‌اند

احمدی‌نژاد: قدرت‌های فاسد جهانی به بن‌بست رسیده‌اند/مستکبران در جامعه بشری حاکم شده‌اند

رییس‌جمهور با بیان اینکه "قدرت‌های فاسد جهانی به بن‌بست رسیده‌اند"، گفت: امروز جامعه بشری به سرعت به سمت وحدت در حال حرکت است و برای ایجاد وحدت و استقرار توحید و عدالت در جهان، نیازمند اهداف الهی و فردی هستیم که همانند پیامبر عزیز اسلام(ص) توحید و عدالت را بفهمد و چنین فردی محور وحدت خواهد بود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "قدرت‌های فاسد جهانی به بن‌بست رسیده‌اند"، گفت: امروز جامعه بشری به سرعت به سمت وحدت در حال حرکت است و برای ایجاد وحدت و استقرار توحید و عدالت در جهان، نیازمند اهداف الهی و فردی هستیم که همانند پیامبر عزیز اسلام(ص) توحید و عدالت را بفهمد و چنین فردی محور وحدت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد شامگاه دوشنبه به وقت محلی در دیدار با علما و نخبگان نیجر، با بیان اینکه "مسلمانان باید به دنبال نجات همه بشریت باشند و شعار و اهداف مسلمانان جهانی باشد"، اظهار کرد: اگر اهداف جهانی نداشته باشیم، دشمنان بشریت شعارهایی خواهند داد که مسمانان را متضرر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشری به سرعت به سمت وحدت در حال حرکت است همه از وضع موجود ناراحت بوده و به دنبال عدالت،‌ توحید و پاکی هستند. قدرت‌های فاسد جهانی به بن‌بست رسیده‌اند و به زودی ملت‌های جهان به صورت یکپارچه در برابر قدرت‌های ظالم ایستادگی کرده و توحید و عدالت را در جهان حاکم خواهند کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی جهان، با طرح این پرسش که "آیا امروز کسی در جهان پیدا می‌شود که از وضع خود و ملت‌ها راضی باشد؟"، گفت: مسلما پاسخ به این سوال منفی است؛ اما سوال این است که چرا جامعه بشری به شرایط کنونی گرفتار شده است؟ آیا خدای متعال انسان را برای این نوع زندگی خلق کرده است؟

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "آرزوهای تاریخی بشر برای برپایی عدالت، توحید و کرامت انسانی محقق نشده است"، تصریح کرد: علت اصلی وضع موجود جهان دور شدن انسان‌ها از راه پیامبر عزیز اسلام(ص) است و به تعبیر دیگر می‌توان گفت که علت این موضوع کسانی هستند که به تبعیت از شیطان در برابر حق می‌ایستند و عدالت را پایمال می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) متعلق به همه انسانها و برای همه ملت‌هاست"، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) آمدند تا حقیقت انسان را از تعصبات، سلطه‌طلبی، ‌غرور و تکبر نجات دهند و انسان‌ها را در مسیر رسیدن به قله خلیفه الهی هدایت کنند اما متاسفانه این اتفاق هنوز به طور کامل نیفتاده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "امروز چه کسی و کدام کشور می‌تواند ادعا کند به‌گونه‌ای زندگی می‌کند که پیامبر اسلام(ص) خواسته است؟"، افزود: علت این موضوع آن است که جامعه بشری آن طور که پیامبر می‌فرمود زندگی نکرده است و عده زیادی پیام پیامبر(ص) را دریافت نکرده‌اند و البته عده‌ای هم با وجود دریافت پیام پیامبر اسلام(ص) از آن تبعیت نمی‌کنند. مستکبران و خودخواهان در جامعه بشری حاکم شده‌اند و اجازه نمی‌دهند راه و پیام پیامبر به طور واقعی به جامعه بشری منتقل شود.

رییس‌جمهور با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه "چرا مسلمانان با وجود اینکه علاقه‌مند به وحدت هستند اما هیچگاه این وحدت محقق نشده است؟"، افزود: متاسفم که بگویم امروز بخش قابل توجهی از مسلمانان علیه مسلمانان هستند و ثروت برخی ملت‌های اسلامی علیه ملت‌های اسلامی دیگر هزینه می‌شود و برخی دولت‌ها هم هستند که رابطه‌شان با دشمنان مسلمانان صمیمی‌تر از رابطه با کشورهای اسلامی است.

وی با طرح این پرسش که "چگونه می‌توانیم متحد باشیم؟" گفت: ایجاد اتحاد نیازمند عواملی متعددی است که اولین عامل آن کار برای خدا و خالص کردن نیت‌هاست. کسانی که به دنبال خودخواهی و زورگویی هستند و در تعصبات قومی و نژادی منجمد شده‌اند، هرگز نمی‌توانند با هم متحد شوند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: آیا همه کسانی که برای خدا کار می‌کنند می‌توانند متحد شوند؟ پاسخ به این سوال منفی است. برای اتحاد باید اهداف واحد تعریف شود و اگر هدف واحدی نباشد وحدتی نیز بوجود نخواهد آمد و اصولاً اتحاد در پیگیری اهداف مشترک محقق می‌شود و هرچه قدر اهداف بزرگتر باشد زمینه وحدت نیز بیشتر خواهد بود. کسانی با هم هستند که به دنبال آرمان‌های بزرگ الهی باشند.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که "برای اتحاد کدام اهداف باید مدنظر قرار گیرد؟"، گفت: بالاترین اهداف، مواردی است که پیامبر عزیز(ص) تأکید کردند و باید توجه داشت که اهداف اسلام فراتر از طایفه، گروه و نژاد جهانی است.

وی با بیان اینکه "مسلمانان باید به فکر نجات همه بشریت و استقرار عدالت در همه جهان باشند"، اظهار کرد: اگر برپایی، عدالت جهانی و استقرار توحید در همه جهان را هدف قرار دهیم، در چنین صورتی رسیدن به اتحاد آسان خواهد بود. هرکس دریافت و فهمی از توحید و عدالت دارد، اما برای اینکه توحید و عدالت واقعی حاصل شود، نیازمند کسی هستیم که حقیقت توحید و عدالت را آنطور که پیامبر عزیز اسلام(ص) می‌فهمید، بشناسد و شناخت چنین فردی یک نیاز قطعی است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدای متعال نیازی را خلق کرده، پاسخ به آن را نیز خلق کرده است و آن کسی که امروز حقیقت توحید و عدالت را در جامعه بشری جاری کند، انسان کامل است. انسانی که به قله کمال رسیده و او فرزندی از فرزندان پیامبر گرامی اسلام است. امروز باید به دنبال کسی باشیم که از جنس پیامبر اسلام(ص) است و اسلام و قرآن را مانند پیامبر اسلام(ص) می‌فهمد و اگر در محور چنین فردی جمع شویم، خود به خود وحدت محقق خواهد شد چراکه انسان کامل محور وحدت است.

رییس‌جمهور در پایان گفت: عده‌ای چنین مطرح می‌کنند که صحبت از انسان کامل و موعود موجب تفرقه می‌شود در حالی که برعکس آنها، معتقدم امام و انسان کامل محور وحدت هستند. مگر می‌شود مسلمانی بشنود که اگر فرزندی از فرزندان اسلام(ص) بیاید جهان را نجات داده و دین پیامبر را به طور کامل حاکم خواهد کرد، ناراحت شود؟

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار تعدادی از عالمان و نخبگان نیجر در سخنانی مطالب و دیدگاه‌های خود را در موضوعاتی از جمله روابط ایران و نیجر، تلاش برای اتحاد مسلمانان و برپایی نظم عادلانه در جهان با رییس‌جمهور کشورمان در میان گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۲۳:۴۳

ای‌کاش برخي سیاستمداران ما اینقدر که به فکر اصلاح جهان و نجات مردم مرفه دنیا از چنگال ستمگران بودند یک‌کم بيشتر به فکر مردم خودمان و رفع مشکلات بودند!