• پنجشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92012207377
  • خبرنگار : 71381

روحانی: به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم / خاتمی و هاشمی کاندیدا نمی‌شوند

روحانی: به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم / خاتمی و هاشمی کاندیدا نمی‌شوند

حسن روحانی گفت: به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

حسن روحانی گفت: به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حسن روحانی در نشستی با حضور حامیانشان برای شرکت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اگر اصلاح طلبان ائتلاف کنند آیا شما کنار خواهید رفت؟ گفت: من به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر آقایان هاشمی و خاتمی در انتخابات شرکت کنند آیا کنار خواهید رفت گفت: آقایان هاشمی و خاتمی نمی‌آیند.

روحانی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا هاشمی و خاتمی از شما حمایت خواهند کرد گفت: از خودشان بپرسید.

روحانی گفت:‌ ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری در 24 خرداد خواهیم آفرید و با دولت تدبیر و امید حماسه‌ی اقتصادی را نیز می‌آفرینیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حسن روحانی همچنین در نشستی با حضور حامیان خود برای شرکت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که در تالار آدینه برگزار شد اظهار کرد: باید باورمان شود ما مالک کشور نیستیم و رئیس دستگاه اجرایی کشور باید ایمان داشته باشد که صرفا یک امانتدار از سوی مردم است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخص مصلحت نظام اظهار کرد:‌ باید احساس مالکانه را کنار بگذاریم؛ امروز ارزش پول ملی نصف شده است و همچنان شعار می‌دهیم.

روحانی با تاکید بر این که در شرایط دوران جدید مدیریت هستیم خاطر نشان کرد: ملاک شایستگی است نه وابستگی و دوران جدید مدیریت کشور را از موضع عزت و توانایی باید پیگیری کنیم و به دنبال راه حلی برای اختلافات و تنش‌ها در روابط بین‌الملل با ابتکار باشیم که این همه با تدبیر و امید شدنی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما نیاز به فرهنگ پویا، اقتصاد شکوفا و سیاست‌ راه‌گشا داریم تصریح کرد:‌ اداره‌ی کشور بر اساس برنامه صحیح است و نه شعار که در این راستا باید از همه‌ی نیروهای لایق و کارآمد استفاده کرد.

وی با بیان این که همه‌ی مردم ایران باید احساس عدالت کنند و عدالت یعنی فرصت برابر افزود: شیعه و سنی و کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و همه‌ی اقوام باید احساس آزادی کنند؛ از آذری و لر نمی‌گویم که در جامعه هضم شده‌اند و همه جا حضور دارند، پس همه‌ی اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی باید عدالت را احساس کنند.

روحانی با بیان این که قانون اساسی ما برای همه‌ی اقوام و مردم حقوق برابر مقرر کرده است گفت: اگر مردم بار مسئولیت اجرایی کشور را بر دوش من گذارند منشور حقوق شهروندی را تدوین می‌کنم که در این منشور تمام مردم برابر خواهند بود.

روحانی با بیان این که دولت من دولت تدبیر و امید خواهد بود خاطر نشان کرد: گفتمان من نجات اقتصاد، نجات اخلاق و تعامل با جهان خواهد بود و من دولت راستگویان و درست‌کاران را تشکیل خواهم داد.

این کاندیدای انتخابات یازدهم‌ ریاست جمهوری افزود: آمده‌ام تا برای ایران اسلامی نجات اقتصادی ایران و تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق در جامعه دولت تدبیر و امید را تشکیل دهم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن روحانی در آغاز صحبت‌های خود به مناسبت ایام فاطمیه با سلام به فاطمه زهرا (س) به عنوان الگو و سرمشق همه‌ی خوبی‌ها و سلام به زلزله زدگان بوشهر وشهیدان وایثارگران انقلاب اسلامی و با بیان این که ایران امروز چهره‌اش غبارآلود شده است تصریح کرد: سلام بر اسلام و انقلابی که از نام این انقلاب عده‌ای سوء استفاده کرده‌اند و شعارهای بی‌محتوا و گاهی بداخلاقی به پای انقلاب نوشته‌اند و سلام بر پیری که با قد خمیده حرکت می‌کند و نمی‌دانم نامش چیست اما او می‌گوید نام من آزادی است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز ایران روزهای حساسی را می‌گذراند ابراز عقیده کرد: سرمایه‌هایی در این سالهای اخیر از دست رفته است و ضربه‌های سختی وارد آمده است و امروز نورانیت اخلاق در جامعه ما کم شده است.

وی با اشاره به اهمیت تدبیر و عقلانیت در اداره‌ی جامعه‌ خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز با رفتار و موضع‌گیری‌های احساسی زودگذر و بی‌منطق و با فقدان تدبیر و آینده شناسی مواجه هستیم و از توسعه و پیشرفت تنها نام آنها باقی مانده است.

وی با اظهار اینکه تمام دولت سازندگی، ارزی که در اختیار داشت کمتر از 24 درصد درآمد ارزی این 8 سال و تمام دولت اصلاحات کمتر از 27 درصد این رقم را در اختیار داشت خاطر نشان کرد:‌ چقدر شرم آور است که بانک مرکزی ما سکوت کند و اعلام می‌شود رشد امسال ما منفی بوده است.

روحانی با بیان اینکه اولین بار است بعد از جنگ تحمیلی رشد اقتصادی کشور منفی شده است تصریح کرد: در شرایطی که درآمد ارزی بسیار بالایی در اختیار داشته‌ایم همچنین کارآمدی در طول این مدت کاهش داشته است و تنها سخن گفته شده و فعالیت زیربنایی اتفاق نیافتاده است.

وی همچنین به اهمیت موضوع قانونمندی و قانون‌گرایی و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوع تحریم‌ها اشاره کرد وگفت: مدیریت اقتصادی کشور به جای آن که با تکیه بر قدرت ، مقاومت و ابتکار مردم سرافراز ایران پیام رشد پایدار به جهان بدهد، پیام ضعف به تحریم‌کنندگان می‌دهد.

وی با بیان ادعای تورم بالای سی درصد و کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف و بیکاری بالای 13 درصد و همچنین رشد اقتصادی صفر و یا حتی منفی گفت: این اتفاقات در شرایطی که بیشترین درآمد ارزی را داشته‌ایم رخ داده است و رقم درآمد ارزی ما در طول این 8 سال بالای 700 میلیارد دلار بوده است، در حالی که بر اساس اهداف چشم انداز که اجرای آن از سال 84 شروع شده بود قرار بود نرخ تورم و بیکاری تک رقمی شود.

روحانی با اشاره به این که همه ضعف و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم‌ها نوشت تصریح کرد: همین مدیریت بود که تحریم‌ها را به سخره می‌گرفت و آن را کاغذ پاره لقب می‌داد، در حالی که باید تحریم‌ها را با تدبیر و عزت‌مندانه، قابل اجتناب و یا حداقل قابل تقلیل بسازیم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در طول سالهای اخیر شاهد بودیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بسته شد، شورای پول و اعتبار تعطیل شد، هماهنگ سازی در نظام اجرایی کشور منحل شد اظهار کرد: در کمیسیون‌های اجرایی کشور بعضا شاهد به هم ریختگی و تصمیمات ناهماهنگ و بی‌ثبات بودیم و در عرض 5 ماه شاهد 6 تصمیم مختلف در زمینه‌ی ارز بودیم.

وی با اعتقاد به جانشین شدن تصمیمات فردی به جای عقل جمعی و از بین رفتن جرات و اختیار و مسئولیت پذیری در برخی مدیران افزود: باید به دنبال استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و مشورت با فعالان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باشیم.

روحانی خاطر نشان کرد: من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب اسلامی چه وظیفه‌ای به عهده دارم؟ چرا که من درحوزه و دانشگاه تحصیل کرده‌ام و هدیه مردم به من همین بوده است و تجربه اندوخته‌ی من با سرمایه‌ی ملی بوده است.

وی با طرح این پرسش که آیا نباید یک رئیس جمهور بار مسئولیت را بر دوش بگیرد و ملی بیاندیشد نه حزبی؟ گفت: رئیس جمهور باید مستقل، معتدل، کارآمد، بین‌الملل نگر،‌ برنامه‌محور، مشورت پذیر، مسئولیت پذیر، پاسخ‌گو و در یک کلمه رئیس جمهور جمهور مملکت را ریاست کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط حساس ویژه امروز به خاطر احساس مسئولیت شخصی و فردی و نظر مشورتی بزرگان نظام که همواره برای من قابل ا حترام بوده‌اند و با آنها و در کنار آنها کار کرده‌ام و با هم در مجالس و مجامع مختلف فعال بوده‌ایم و همچنین احزاب و تشکل‌ها و فرهیختگان و آنهایی که با زبانهای مختلف به من گفته‌اند وظیفه‌ داریم تا حضور پیدا کنیم و بار مسئولیت را بر دوش بگیریم و به خاطر امیدی که به راه حل دارم و پیش پای ملت هیچ بن بستی را نمی بینم معتقدم باید تدبیر جای بی‌تدبیری را بگیرد و خرد جمعی جای تصمیمات فردی را بگیرد و باید باور کنیم که مردم باید حاکم باشند.

روحانی با اشاره به این که باید از نخبگان ، فرهیختگان و کارشناسان و سرمایه‌های ملی استفاده بهینه کرد تصریح کرد: روزگار فداکاری است نه تن آسایی و عافیت طلبی و باید آبروها را هزینه کنیم برای عزت کشور بزرگ ایران و کمر همت ببندیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ظرفیت‌های ایران بالاست گفت: نیروی انسانی تحصیل‌کرده در کشور وجود دارد اما بیکار هستند و سرمایه‌های صنعتی گسترده و متنوع ما نیمه تعطیل شده‌اند و همچنین سرمایه‌های عظیم کشاورزی به خاطر بی‌تدبیری از حداکثر استفاده محروم مانده‌اند و موقعیت بی‌نظیر منطقه‌ای ما بی استفاده مانده است چرا که بدون برنامه‌ریزی حرکت می‌کنیم

روحانی با اشاره به این که همه چیز در کشور داریم و آن چه لازم است یک مدیریت کارآمد و متواضع است گفت: در کنار سرمایه‌های بزرگ کشور مدیریت کارآمد و متواضع با استفاده از تمام توان کارشناسان و بی‌تکبر نیاز داریم که دست متخصصان و مردم را فداکارانه در عمل ببوسد.

روحانی با اشاره به این که روابط بین‌الملل از موضع عزت و با شرافت و مهارت و فداکاری در مسیر برد برد باید قرار بگیرد توضیح داد: سیاست خارجی یک شعارنیست بلکه سیاست خارجی علم است و ما نیاز به استفاده از تجارب نخبگان دراین زمینه داریم.

روحانی با بیان اینکه باید دوران جدید مدیریت کشور آغاز شود تصریح کرد: دوران جدید مدیریت کشور نه بر پایه‌ی ستیزه جویی‌ها، تناقض‌ها و کنار گذاشتن ظرفیت‌های داخلی کشور بلکه با گردهمایی ، وحدت و وفاق و جذب همه‌ی انسانهای صادق و مخلص و کارآمد باید آغاز شود.

وی تاکید کرد: دولتی موفق است که فرا جناحی باشد و نمی‌توان با یک جناح کشور را اداره کرد چون اگر این طور بود این روزگاران همه باید راضی می‌بودند پس باید توجه کنیم کشور را ملت اداره می‌کند نه یک حزب و جناح.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه انسانهای کارآمد را باید به کار بگیریم تصریح کرد: هر کس آماده فداکاری برای کشور و نظام است و هر کس نظام را پذیرفته و قانون اساسی را قبول دارد باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ چرا باید با دلایل واهی بخش بزرگی از مدیران کشور را منزوی کنیم، چرا این همه بازنشستگی‌های زود هنگام با دلایل واهی در دانشگاهها اتفاق می‌افتد؟ هیچکس حق ندارد سرمایه‌های ملی را تلف کند در حالی که بزرگان و نخبگان کشور سرمایه‌ی ملی هستند.

روحانی در پایان گفت: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت و زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال ، تدبیر و امید و زنده باد اسلام و زنده باد ایران.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۳

اگر خاتمی و هاشمی نیایند 20 میلیون رای خاموش خواهند بود!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۲ ۱۸:۴۰

عالی است

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۲ ۲۱:۳۳

دمت گرک خوب اومدی.