• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 92012005708
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چگونه نقاب از چهره مأمورنماها برداریم

چگونه نقاب از چهره مأمورنماها برداریم

ایسنا/اصفهان زورگیری، اخاذی و سرقت تحت عنوان مأموران انتظامی و دولتی از جمله جرائمی است که برخی از سارقان حرفه‌ای از این طریق اقدام به سرقت می‌کنند.

زورگیری، اخاذی و سرقت تحت عنوان مأموران انتظامی و دولتی از جمله جرائمی است که برخی از سارقان حرفه‌ای از این طریق اقدام به سرقت می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید سلیمیان، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در این خصوص می‌گوید: بر اساس ماده 555 قانون مجازات اسلامی هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت، خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است، دخالت دهد یا معرفی نماید، به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: امروزه مشاهده می‌شود عده‌ای با سوء استفاده از نام و لباس مأموران و ‌تحت عنوان مامور وارد منازل شده و با ارائه حکم بازرسی و کارت شناسایی جعلی و نیز داشتن اسلحه کلت کمری قلابی اقدام به سرقت‌های متعدد سریالی از منازل می‌کنند.

اما اینکه مردم چگونه می‌توانند با این شیوه بزهکاران مقابله کرده و نقاب از چهره واقعی آنان بردارند باید بگوییم که مردم بایستی هنگام مراجعه افراد مشکوک تحت عنوان مأمور به منازلشان تا زمانی که کارت شناسایی آنها را به طور کامل و با دقت رؤیت نکرده‌اند و هویت آنان به عنوان مامور احراز نشده است از ارائه مدارک، اموال و وجوه نقد به آنها خودداری کرده و از ورود آنان به منزل ممانعت کنند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان می‌افزاید: مأموران مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازات کیفری یا حقوقی به صورت مستقل نیستند از این رو شهروندان نباید از تهدیداتی که از سوی این مأمورنماها می‌شود هراسی نداشته باشند.

مردم بایستی به منظور شناسایی افراد مأمورنما حتما کارت شناسایی آنان را دریافت و مندرجات آن را با صاحب کارت تطبیق دهند. سارقان مأمورنما بیشتر به دنبال افراد بی‌سواد و سوء‌استفاده از آنان می‌گردند و نداشتن کارت شناسایی معتبر و حکم قضایی نشانه بارز افراد مأمورنما است.

سلیمیان به شهروندان توصیه می‌کند: در صورت مواجهه با این گونه افراد، قبل از انجام هرگونه اقدامی صحت و سقم ادعای فرد مراجعه کننده را مطلع شوند و با اخذ کارت شناسایی نسبت به شناسایی آنان اقدام و موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha