• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91121611252
  • خبرنگار : 71381

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مجلس خبرگان حق ندارد در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری قانون‌گذاری کند

مجلس خبرگان حق ندارد در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری قانون‌گذاری کند

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: مسوولان باید مراقب باشند تا نگرانی‌های مردم افزایش پیدا نکند و این موضوع در حضور در انتخابات پیش رو، تاثیر منفی نداشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: مسوولان باید مراقب باشند تا نگرانی‌های مردم افزایش پیدا نکند و این موضوع در حضور در انتخابات پیش رو، تاثیر منفی نداشته باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به خبرنگار ایسنا در مورد صحبت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی مبنی بر جلوگیری از ایجاد نگرانی در بین مردم گفت: مسوولان در این زمینه وظیفه دارند و نباید جو را ملتهب کنند، چون التهاب‌آفرینی، کارهای هیجانی و سیاسی‌کاری، از سوی هر گروه و جریانی ضررآفرین است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه در پاسخ به ایسنا و مهر در رابطه با طرح منوط به انتخابات که در سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان تصویب شده است، توضیح داد: این طرح مربوط به انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری است.

وی با بیان اینکه طرحی در رابطه با انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس تصویب شد، توضیح داد: در این اجلاس انتخابات داشتیم و برای این انتخابات فرمی مطرح شده بود که این فرم برای ما چالش ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: در انتخابات انجام شده در مورد دو برادر به مشکل برخوردیم و آن مشکل این بود که هرکس حق دارد در دو کمیسیون حضور داشته باشد. اما اگر کمیسیون سوم مطرح شود، آیا باید انصراف دهد و یا استعفا دهد. بنابراین این موضوع در انتخابات اخیر ما را دچار چالش کرد، پس طرحی مطرح شد تا این مشکل داخلی مجلس خبرگان حل شود و طرحی بود برای انتخابات داخلی مجلس خبرگان.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها به اشتباه این موضوع را در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند، گفت: چون بحث انتخابات ریاست جمهوری در این روزها داغ است، این اشتباه پدید آمده است، اما این طرح مربوط به انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری و کمیسیون‌ها بوده است.

دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: مجلس خبرگان حق ندارد در رابطه با ریاست جمهوری قانون‌گذاری کند یا طرحی بدهد؛ البته هرچه می‌تواند، رهنمودهای کلی و بیانیه خواهد داد، ‌اما در شأن مجلس خبرگان نیست که راجع‌ به انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha