• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91113018859
  • خبرنگار : 71480

کرسی آزاداندیشی با موضوع هسته‌یی در دانشگاه خواجه‌ نصیر برگزار شد

کرسی آزاد اندیشی با موضوع انرژی هسته‌یی و نقش آن در تحریم‌ها، امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

کرسی آزاد اندیشی با موضوع انرژی هسته‌یی و نقش آن در تحریم‌ها، امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار - مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشکده علوم اداری دانشگاه خواجه نصیر - با بیان اینکه "به اعتقاد رهبری، تحریم‌ها به دلیل مسائل هسته‌یی نیست"، اظهار کرد: تحریم‌ها وسیله‌ای برای ممانعت از پیشرفت کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌ها همواره در طول دوران انقلاب اسلامی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: با این وجود تحریم‌ها در سال‌های اخیر گستردگی بیشتری یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار افزود: یکی از ثمرات تحریم‌ها این است که رشته‌های علمی که در کشور مورد نیاز است بسط می‌یابد.

بنکدار با بیان اینکه "تحریم‌ها موجب تولدی از علم مجدد در کشور شده است"،‌ خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست از فرصت تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه "انرژی هسته‌یی ما را به سمت تولید علم و فن‌آوری می‌برد"، تصریح کرد: انرژی هسته‌یی به این دلیل که به دانش «های‌تک» نیاز دارد، موجب دستاوردهای زیادی برای کشور می‌شود.

در ادامه این برنامه یکی از دانشجویان با بیان اینکه "انرژی هسته‌یی علم روز است و بسیار خوب است که کشور مجهز به علم روز جهان باشد"، خاطرنشان کرد: اما اکنون انرژی هسته‌یی در کنار سیاست ‌خارجی تنش‌آفرین موجب شده است که اقتصاد کشور دچار مشکل شود بهتر است در حال حاضر اقتصاد تقویت شود.

دانشجوی دیگری در ادامه با بیان اینکه "نفی سلطه، بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی است"، گفت: اگر اکنون در قضیه انرژی هسته‌یی کوتاه بیاییم نمی‌توانیم استکبار را نفی کنیم.

در ادامه، دانشجویی دیگر اظهار کرد: هدف کشورهایی که ما را تحریم کردند، انرژی هسته‌یی نبوده است بلکه هدف آنها جلوگیری از پیشرفت کشور است. ضعف دستگاه‌های نظارتی و نه تحریم‌ها، موجب بروز مشکلات اقتصادی برای کشور شده است. کالاهای مورد نیاز مردم در کشور احتکار می‌شود و دستگاه‌های نظارتی کنترلی بر آنها ندارند.

دانشجوی دیگری با بیان اینکه "اگر کشوری از لحاظ اقتصادی قوی شود، می‌تواند در معادلات منطقه‌ای و جهان نیز تاثیرگذار باشد"، خاطرنشان کرد: نفی سلطه و نفی زور در باطن انسان‌ها قرار دارد اما راه مبارزه با زور امروزه تقویت اقتصاد است. پس بهتر است اکنون اقتصاد کشور تقویت شود و سپس به دنبال نفی سلطه رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار نیز با اشاره به اینکه "اگر اقتصاد یک کشور قوی شد، این کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد"، افزود: اگر همین کشور با نظام بین‌الملل دچار مشکل شود، نمی‌تواند صرفا به اقتصاد خود متکی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه افزود: آمریکا هرگاه از سوی کشوری در زمینه‌ اقتصادی احساس خطر کند مقابل این کشور می‌ایستد. اقتصاد در کنار تولید و مقاومت موجب بالندگی کشور می‌شود.

بنکدار در پایان گفت:‌ در پاکستان گروه‌های زیادی از تکفیری‌ها و سلفی‌ها وجود دارد، با این وجود در این کشور بمب اتمی تولید می‌شود و آمریکا آنها را تحریم نمی‌کند اما آمریکا به بهانه بمب هسته‌یی به عراق حمله کرد. در این حمله بیش از یک میلیون نفر کشته شدند ولی هیچگاه بمب اتمی در عراق پیدا نشد. آمریکا در واقع به دنبال به یغما بردن نفت و حتی آثار باستانی عراق بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha